تعمیرات چرم چگونه است؟

تعمیرات چرم چگونه است؟

برای رفع پارگی چرم، یک کیت تعمیر چرم با ترکیب رنگی متناسب با رنگ چرم خود تهیه کنید. برای استفاده از کیت، چسب پارچه مخصوص را زیر پارگی بریزید، آن را در جای خود بچسبانید و با محلول پرکننده چرمی، شکاف را پر کنید.

این فرآیند روی پارگی‌هایی که طول آن‌ها کمتر از ۶ تا ۷ اینچ (۱۵ تا ۱۸ سانتی‌متر) و عرض آن‌ها از ۲ تا ۳ اینچ (۵.۱ تا ۷.۶ سانتی‌متر) است، بهترین عملکرد را دارد. اگر سوراخ یا پارگی شدید دارید، بهتر است چرم خود را به یک تعمیرگاه حرفه‌ای چرم ببرید.

وسایل مورد نیاز برای تعمیر چرم

1. برای ترمیم پارگی چرم، چند دستکش نیتریل و یک کیت تعمیر چرم خریداری کنید. همه آن‌ها اساسا یکسان هستند، با این تفاوت که برخی از کیت‌ها به جای چسب به گرما متکی هستند. استفاده از کیت‌هایی که نیاز به گرما دارند آسان‌تر هستند، اما معمولا ضعیف‌تر هستند. یک کیت با ترکیب رنگی متناسب با چرم خود بخرید. قبل از وصله زدن چرم، دستکش نیتریل بپوشید تا دستان خود را تمیز نگه دارید.

  • این کیت برای هر پارگی جزئی که در آن هیچ یک قسمت‌های پاره شده چرم از آن جدا نشده باشد کار می‌کند. سوراخ‌ها و شکاف‌های بزرگ با تکه‌های از دست رفته چرم نیاز به کمک یک متخصص برای وصله آن دارد. کیت‌های تعمیر با یک چسب پارچه، چسب چرم، چاقوی پالت، موچین و روکش چرمی عرضه می‌شوند.
  • ممکن است بتوانید کیت‌های تخصصی را در تعمیرگاه خودرو یا فروشگاه مبلمان پیدا کنید.

2. قسمتی از پارچه وصله را برش دهید تا کمی بزرگ‌تر از پارگی چرم شما باشد. اگر پارگی چرم شما کوچک است، می‌توانید این کار را بدون اندازه گیری انجام دهید. اگر پارگی بزرگ‌تر است، ابعاد آن را با متر اندازه گیری کنید. با استفاده از قیچی، تکه‌ای از پارچه وصله‌کننده را برش دهید تا حداقل 1 اینچ (2.5 سانتی‌متر) بزرگ‌تر از پارگی از هر طرف باشد.

  • اگر پارگی بسیار کوچکی دارید، ممکن است نیازی به استفاده از چسب نداشته باشید فقط از چسب چرم برای چسباندن قطعه پاره شده در جای خود استفاده کنید، سپس با کرم پرکننده قسمت پاره شده را را پر کنید.

3. با استفاده از قیچی، نوارهای شل را از پارگی جدا کنید. پارگی چرم خود را بررسی کنید. اگر قطعاتی از چرم یا پارچه خرد شده وجود داشت آن‌ها را با قیچی کوتاه کنید. هرچه پارگی تمیزتر باشد، ترمیم آن آسان‌تر است.

4. از پنس برای کشیدن وصله زیر پارچه استفاده کنید. چسب پارچه را به آرامی با موچین خود بگیرید. یک لبه پارگی را کمی بالا بیاورید. هنگامی که پارچه زیر یک قسمت از چرم قرار گرفت، به آرامی طرف مقابل پارگی را بلند کرده و تکه را روی آن بکشید. هنگامی که به نظر می‌رسد پارچه کاملاً شکاف چرم را پر می‌کند، وصله را رها کنید.

  • تمام تلاش خود را بکنید تا آن را با موچین و شست خود صاف کنید.

طریقه چسباندن قطعه اضافه به چرم

1. پارگی را از یک طرف بالا ببرید و زیر آن چسب چرم بزنید. مقدار کمی چسب چرم را با چاقوی پالت خود بردارید. به آرامی یک لبه پارگی را بالا بیاورید و چاقوی پالت را به دهانه بین چرم و قسمت داخلی پارچه بکشید. سپس، چاقوی پالت خود را روی قسمت داخلی پارچه بکشید. چاقو را به جلو و عقب بکشید تا چسب را به سطح زیرین سطح چرم بمالید.

  • برخی از کیت‌های تعمیر به جای چسب از گرما برای چسباندن قطعه اضافی به چرم استفاده می‌کنند. روی این کیت‌ها از سشوار یا اتو برای گرم کردن قطعه هم رنگ چرم و فعال کردن چسبی که روی پارچه تعبیه شده است استفاده کنید.

2. پارچه را به سمت پایین فشار دهید و به چسب فشار وارد کنید. چاقوی پالت، چوب بستنی یا خلال دندانی که در دست داشتید را بردارید. چرم را روی پارچه یا زیر آن فشار دهید. این کار را با زاویه کمی به سمت مرکز پارگی انجام دهید به طوری که اولین سمت چسبانده شده شما با پارچه یا بالشتک زیر آن تا حد امکان نزدیک به وسط پارگی باشد.

3. این عمل را با چسباندن و فشار دادن طرف دیگر پارگی تکرار کنید. در حالی که اولین لبه در جای خود قرار دارد، به آرامی طرف دیگر پارگی را بالا بیاورید. چاقوی پالت خود را با چسب چرم بپوشانید و آن را زیر شکاف چرم بلغزانید. چسب چرم را بمالید و پارچه را با زاویه به طرف دیگر پارگی به سمت پایین فشار دهید.

  • هرچه بتوانید فاصله بین 2 لبه چرم را کوچک‌تر کنید، کار تعمیر آسان‌تر خواهد بود.

4. صبر کنید تا چسب خشک شود یا طبق دستورالعمل آن را با سشوار گرم کنید. برخی از کیت‌های تعمیر از شما می‌خواهند 10 تا 30 دقیقه صبر کنید تا چسب خشک شود. سایر کیت‌ها برای خشک شدن چسب نیاز به گرما دارند. برای تعیین نحوه خشک کردن چسب، دستورالعمل های کیت تعمیر خود را ببینید. اگر مطمئن نیستید که چه مدت باید منتظر بمانید، بگذارید چسب حداقل به مدت 6 ساعت خشک شود تا مطمئن شوید.

  • برخی از چسب‌های چرم در 10-15 دقیقه خشک می‌شوند. برخی دیگر به ساعت‌ها خشک شدن نیاز دارند. همه چیز به برند و سبک چسب چرم بستگی دارد.

پر کردن درز با قطره چسب

1. مقداری پرکننده چرمی را در چاقوی پالت خود بریزید. قبل از این کار حتما چاقوی پالت خود را کاملا با آب و صابون بشویید. آن را با یک دستمال کاغذی تمیز خشک کنید. سپس، مقداری پرکننده چرمی را با چاقوی پالت خود بردارید. پرکننده چرم ماده خمیری است که با خشک شدن سفت می‌شود و برای پر کردن شکاف‌های کوچک در مواد چرمی طراحی شده است.

  • نگران رنگ پرکننده چرم نباشید. وقتی شکاف را پر کردید روی آن نقاشی می کنید.

2. با استفاده از کناره چاقوی پالت روی درز پارگی فیلر بزنید. تیغه چاقوی پالت خود را در کنار آن با زاویه 45 درجه نگه دارید. آن را تا یک انتهای پارگی پایین بیاورید و تیغه را به داخل پارگی فشار دهید تا پرکننده انتهای شکاف را لمس کند. سپس، چاقو را روی تمام طول پارگی بکشید. چاقوی خود را در صورت نیاز دوباره پر کنید تا زمانی که شکاف را با پرکننده چرمی کاملاً پر کنید.

  • تمام تلاش خود را بکنید تا پرکننده با سطح چرم شما همسطح باشد.
  • اگر مقدار زیادی پرکننده اضافه کردید یا مقداری از آن روی سطح سالم اطراف پارگی قرار گرفت، آن را با یک لبه خالی از چاقوی پالت خود بتراشید.

3. 24 ساعت صبر کنید تا چسب و پرکننده خشک شود. چاقوی پالت خود را بشویید و بگذارید فیلر و چسب خشک شود. خشک شدن کامل پرکننده چرم ممکن است کمی طول بکشد، بنابراین حداقل 24 ساعت تا زمان سفت شدن و ته نشین شدن آن صبر کنید.

4. در صورت نیاز از پرکننده اضافی برای صاف کردن درز استفاده کنید. دست خود را روی پارگی ترمیم شده بکشید. اگر برجستگی وجود ندارد و چرم صاف و یکدست به نظر می‌رسد، دیگر نیازی به کار اضافی نیست. اگر صاف نیست، فیلر اضافه کنید و بگذارید خشک شود. گاهی اوقات برای صاف کردن پارگی به چندین لایه پرکننده نیاز دارد.

رنگ آمیزی و تکمیل چرم شما

1. ترکیب رنگ خود را در یک فنجان پلاستیکی مخلوط کنید. برای انجام این کار، رنگ پایه را انتخاب کنید که به رنگ اصلی چرم شما نزدیک‌تر است و کمی در یک فنجان پلاستیکی بریزید. رنگ سفید یا سیاه را اضافه کنید تا زمانی که رنگی شبیه چرم اصلی داشته باشید. ترکیب رنگ را با قاشق، سواب پنبه یا برس مخلوط کنید.

  • برای رنگ آمیزی درز نباید به ترکیب رنگ زیادی نیاز داشته باشید. ترکیب را در فنجان خود نریزید. همیشه می‌توانید مقدار بیشتری را در صورت نیاز مخلوط کنید.
  • اگر رنگ شما از قبل مخلوط شده است، از این مرحله صرف‌نظر کنید.

2. ترکیب رنگ خود را با استفاده از یک سواب پنبه‌ای روی چرم بزنید. سواب پنبه‌ای را به ترکیب رنگ آغشته کنید. سپس، با انتهای بارگیری شده سواب پنبه‌ای در بالای پارگی ضربه بزنید. به بارگیری مجدد سواب خود ادامه دهید و روی پارگی ضربه بزنید تا زمانی که دیگر نتوانید آسیب اصلی را ببینید. 1-2 ساعت صبر کنید تا رنگ کاملاً خشک شود یا دستورالعمل‌های سازنده را برای تعیین زمان خشک شدن دنبال کنید.

  • اگر پارگی چرم شما بزرگ است، می‌توانید به جای آن از برس رنگ استفاده کنید.

3. مقداری براق کننده چرمی روی قست تعمیر شده بزنید تا درخشش کلاسیک به آن ببخشید. روکش چرم به نوعی مانند روغن حالت دهنده چرم است و به بخش تعمیر شده شما درخشندگی چرم سنتی را می‌بخشد. مقداری روکش چرمی را در یک پد پنبه‌ای بریزید و با حرکات دایره‌ای آن را روی قسمت تعمیر شده خود بمالید.

  • این مرحله کاملا اختیاری است. اگر از ظاهر تعمیر خود راضی هستید، آن را همانطور که هست بگذارید.

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش