ضدعفونی کردن محصولات چرمی به چه صورت است؟

ضدعفونی کردن محصولات چرمی به چه صورت است؟

کارشناسان بهداشت پیشنهاد می‌کنند که نه تنها دست‌هایمان را مرتب بشوییم و ماسک بزنیم، بلکه قبل از ورود به خانه، اقلام در معرض خطر را نیز ضدعفونی کنیم. این اقلام شامل کیف، کفش، ژاکت و سایر لوازم چرمی ما است.

ما هرگز نمی‌توانیم خیلی مطمئن باشیم که لوازم جانبی چرمی ما با چه چیزی در تماس بوده‌اند. هنگام مسافرت، کار یا خرید، آن‌ها را در بیرون از خانه قرار می‌دهیم. بنابراین، ضدعفونی منظم آن‌ها بسیار مهم است. اگرچه از این موضوع اطلاع داریم اما در عین حال نگران آسیب دیدن کیف‌هایمان هستیم. خب نگران نباشید کارشناسان چرم ما نکاتی را در مورد نحوه ضدعفونی کردن کیف، کفش و لوازم جانبی چرمی خود بدون آسیب رساندن به آن‌ها ارائه خواهند داده‌اند.

چرا ضدعفونی کردن چرم اهمیت دارد؟

جهان ما با یک دشمن نامرئی یعنی کرونا، مواجه شده است. به گفته سازمان بهداشت جهانی، کووید 19 از طریق تماس مستقیم و نزدیک با افراد آلوده از طریق ترشحات دهان و بینی یا حتی آلودگی‌های غیرمستقیم به افراد سرایت می‌کند. آلودگی غیرمستقیم زمانی اتفاق می‌افتد که ما با اشیاء یا سطوح آلوده در تماس باشیم. شاید تعجب کنید که ویروس چقدر روی سطوح زنده می‌ماند؟ خب بستگی به نوع کرونا، این ویروس می‌تواند 5 روز روی فلز، 4 ساعت روی چوب، 9 ساعت روی پارچه و 3 روز روی پلاستیک باقی بماند. در مورد کیف‌های چرمی و سایر محصولات چرمی چطور؟ می تواند تا 5 روز بماند. به همین دلیل شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون یا الکل و همچنین تمیز کردن مکرر سطوح مهم است.

تمیز کردن و ضدعفونی کردن منظم کفش‌ها، کیف‌ها، ژاکت‌ها و لوازم جانبی چرمی به شما کمک می‌کند از خطر ابتلا به کووید 19 جلوگیری کنید. این به این دلیل است که حتی در حین رعایت فاصله اجتماعی یا استفاده از ماسک، لوازم جانبی چرمی شما در معرض عناصر مختلف قرار دارند. شما هرگز نمی‌توانید خیلی مطمئن باشید که لوازم چرمی شما با چه چیزی در تماس نبوده‌اند در حالی که سوار اتوبوس به سمت محل کار خود یا برای خرید می‌روید.

چرم را چگونه می‌توان ضدعفونی کرد؟

مطالعات اخیر مؤسسه ملی سلامت نشان می‌دهد که کووید ۱۹ زمانی که پوسته بیرونی آن آسیب ببیند، کشته یا خنثی می‌شود. پوسته بیرونی یک لایه چربی محافظ نازک است. خشک شدن لایه محافظ باعث کم آبی و در نهایت از بین رفتن آن می‌شود. مطالعات نشان می دهد که ویروس کرونا در 15 ثانیه از بین می‌رود. با این حال، زمانی که از یک پاک کننده معمولی استفاده می‌شود، ممکن است بین 5 تا 6 دقیقه طول بکشد تا لایه محافظ روی سطح خراب شود.

محیط سرد و مرطوب، باعث پیشرفت و زنده ماندن COVID-19 هستند. برخلاف دمای گرم، ویروس کرونا می‌تواند در محیط‌های سردتر رشد کند. این به این دلیل است که محیط سردتر پوسته بیرونی را سخت می‌کند و باعث می‌شود ویروس بیشتر زنده بماند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، ویروس کرونا در صورت قرار گرفتن در دمای حداقل 132 درجه فارنهایت می‌میرد. با این اوصاف، بسیار مهم است که لوازم چرمی در معرض دید قبل از آوردن آن به داخل خانه ضدعفونی شوند.

ضدعفونی کردن چرم ممکن است کار سختی به نظر برسد اما بیشتر از تصور شما آسان می‌باشد. نکات زیر نکات مطمئنی برای از بین بردن ویروس جدید کرونا بر روی لوازم جانبی چرمی شما بدون آسیب رساندن به آن است.

نکاتی در مورد نحوه تمیز کردن و ضد عفونی کردن لوازم چرمی

1. قبل از ورود به خانه، لوازم چرمی خود را در معرض هوای آزاد بگذارید.

2. چرم خود را زیر نور خورشید قرار دهید اما مراقب باشید که آن را برای مدت طولانی زیر نور خورشید نگه ندارید.

3. ویروس کرونا را با پاک کردن سطح آن به جای اسپری کردن آن با یک پاک کننده یا محصول مبتنی بر الکل، از بین ببرید.

4. با احتیاط سطح چرم را با یک پارچه داغ، با مقدار کمی شامپو متعادل کننده PH بمالید.

5. بخاری خانه خود را روشن کنید تا پوسته محافظ ویروس کرونا خشک شود.

6. پس از ضدعفونی کردن چرم، حتماً آن را حالت دهید تا انعطاف پذیری آن حفظ شود.

7. از حرارت مصنوعی مستقیماً روی سطح چرم استفاده نکنید. این ممکن است چرم شما را از بین ببرد.

8. از سفید کننده یا الکل برای تمیز کردن سطح چرم استفاده نکنید زیرا ممکن است رنگ خود را از دست بدهد.

9. هنگام تمیز کردن، چرم خود را خیس نکنید زیرا باعث ایجاد کپک و احتمالاً از بین رفتن چرم شما می‌شود.

10. پس از ضدعفونی کردن و تمیز کردن چرم دست‌های خود را بشویید.

همانطور که با شرایط عادی جدید خود را وفق می‌دهیم، مهم است که عادت‌هایمان را هنگام رسیدگی به اموراتمان تغییر دهیم. دفعه بعد که به مسافرت، به سر کار یا برای خرید مواد غذایی به سوپر مارکت می‌رویم، همیشه باید مطمئن باشیم که پس از بازگشت به خانه علاوه بر خریدهای صورت گرفته، چرم مورد استفاده را نیز ضدعفونی کنیم.

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش