10 کشور برتر واردکننده چرم

10 کشور برتر واردکننده چرم

در سال‌های اخیر، تقاضای بسیاری برای محصولات مد مانند کیف‌های دستی، کیف پول و سایر لوازم جانبی چرم که ناشی از افزایش هزینه‌ها برای تهیه کالاهای شخصی است، منجر به افزایش سریع تولید چرم و تجارت چرم در سراسر جهان شده است.

از آن‌جایی که بازار جهانی کالاهای چرمی همچنان پرسود است، انتظار می‌رود که بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده و صادرکنندگان برتر چرم در آینده‌ای نزدیک شاهد سود رو به رشدی باشند. این مقاله به سوالات مربوط به صنعت چرم برای کمک به متخصصان صنعت، سرمایه گذاران و به طور کلی افرادی است که علاقه‌مند به درک آن هستند طراحی شده و پاسخ خواهید داد:

  •  ارزش صنعت جهانی چرم چقدر است؟
  •  کدام کشور بیشترین تولید چرم را دارد؟
  •  کدام کشور بزرگ‌ترین صادرکننده چرم است؟
  •  کدام کشور بیش‌ترین واردات محصولات چرمی را دارد؟
  •  برترین شرکت‌های چرم دنیا چه کسانی هستند؟

بررسی اجمالی صنعت چرم جهانی

صنعت چرم یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های تولیدی است. مواد اولیه مورد استفاده در صنعت چرم از صنعت دامداری یا دامپروری مشتق می‌شود و سپس طی چندین فرآیند از جمله دباغی و تکمیل و... آماده می‌شود. محصولات نهایی مانند کفش‌های چرمی، کیف‌های چرمی، لباس‌های چرمی و .... بر اساس گزارش اخیر تحقیقات، اندازه بازار جهانی کالاهای چرمی در سال 2017 به 414.0 میلیارد دلار آمریکا رسیده است، پیش بینی می‌شود تا سال 2025 به 629.65 میلیارد دلار برسد که نشان دهنده CAGR(نرخ رشد مرکب سالانه) قوی بیش از 5.4 درصد در طول دوره پیش بینی است.

مقاله پیشنهادی چرم چگونه ساخته می‌شود؟

افزایش هزینه‌ها برای کالاهای چرمی به دلیل افزایش آگاهی مد، یکی از دلایل اصلی رشد بازارچرم است. افزایش قدرت خرج کردن مشتری، تغییر سبک زندگی و افزایش ضریب نفوذ تلفن‌های هوشمند نیز به رشد بازار کمک می‌کند. افزایش آگاهی از طریق کانال‌های آنلاین، مصرف کنندگان را به خرید جدیدترین و منحصر به فردترین طرح‌های اجناس چرمی تشویق می‌کند. علاوه بر این، تعداد بسیار زیادی از بانوان شاغل در سراسر جهان علاقه زیادی به تولید کالاهای شخصی مانند کیف دستی و کفش پیدا کرده‌اند که به رشد بازار کمک می‌کند.

از نظر جغرافیایی، آسیا در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار چرم و کالاهای چرمی را دارد، این منطقه در سال‌های اخیر بیشترین درآمد را برای کالاهای چرمی در جهان داشته است. انتظار می‌رود کشورهای در حال توسعه مانند هند، چین و دبی در آینده نزدیک، بیشترین تقاضا را در بازار داشته باشند، که عمدتاً به دلیل افزایش درآمد قابل تصرف و تمایل به کیف‌ها و لوازم جانبی چرمی است. آمریکای شمالی همچنین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای این صنعت را از نظر واردات و مصرف محصولات چرمی در اختیار دارد.

10 کشور برتر تولید کننده چرم در سال 2022

رتبه کشورتولید سالانه (میلیون فوت مربع) سهم تولید جهانی 
1چین6,170 %25
2برزیل2,360 %9.5
3روسیه1,6527%
4هند1,5606.4%
5ایتالیا1,5216.3%
6کره شمالی1,140 4.8%
7آرژانتین804 3.4%
8آمریکا7193%
9مکزیک6422.7%
10ترکیه5292.2%

چین

چین با تولید بیش از 6.2 میلیارد فوت مربع چرم در سال، بزرگ‌ترین کشور تولید کننده چرم در جهان است که بیش از 25 درصد از تولید سالانه چرم جهانی را تشکیل می‌دهد. صنعت چرم چین به دلیل تولید پوست‌های سنگین مورد استفاده برای تولید کمربند، بند و زیره به بزرگترین قطب‌های صنعت چرم تبدیل شده است، در حالی که چرم سبک در کفش، کیف و کاپشن استفاده می‌شود. بیشتر تولیدات چرم کشور چین از پوست گاو روشن حاصل می شود که تقریباً 40 درصد از کل تولید در سال را تشکیل می‌دهد و چین را به بزرگ‌ترین تولید کننده پوست گاو در جهان نیز تبدیل می‌کند.

چرم گوسفند و بز دومین منبع بزرگ چرم در صنعت چرم چین است. انتظار می‌رود با بخش عظیم دامپروری و صنعت تولید و فرآیند چرم تثبیت شده، جایگاه غالب چین در 10 کشور برتر تولید کننده چرم جهان در آینده نزدیک بیشتر تقویت خواهد شد.

برزیل

برزیل دومین کشور بزرگ تولید کننده چرم در جهان است. صنعت چرم و پوست برزیل بیش از 2.4 میلیارد فوت مربع چرم در هر سال تولید می‌کند. چرم تولید شده از حیوانات گاو در برزیل حدود 1.8 میلیارد فوت مربع در سال است که آن را به بزرگ‌ترین مشارکت کننده در صنعت چرم برزیل تبدیل می‌کند. پوست گوسفند و بز حدود 4 درصد از صنعت چرم در برزیل را تشکیل می‌دهند. در حالی که مقدار کمی دیگر از تولید چرم سنگین، برزیل را تبدیل به دومین تولیدکننده بزرگ چرم در جهان می‌شود.

روسیه

روسیه همچنین یکی از 3 کشور برتر تولید کننده چرم در جهان در سال 2020 است. روسیه در گذشته بزرگ‌ترین تولید کننده چرم در جهان بوده است اما صنعت پوست آن پس از دهه 1990 شروع به کاهش کرد. اکنون، روسیه سالانه 1.4 میلیارد فوت مربع چرم تولید می‌کند که در رتبه سوم لیست 10 تولیدکننده بزرگ چرم قرار دارد. بیشتر چرم تولیدی در روسیه چرم سبک از حیوان گاو است. نزدیک به 8 درصد چرم از گوسفند و بز تهیه می‌شود. کمتر از 3 درصد از کل چرم تولید شده را پوست سنگین تشکیل می‌دهد.

سایر تولیدکنندگان برتر چرم

سایر 10 کشور برتر تولید کننده چرم جهان در سال 2020 شامل هند، ایتالیا، کره جنوبی، آرژانتین، ایالات متحده آمریکا، مکزیک، ترکیه می‌شود. هند در حال حاضر یکی از بازارهای چرم در حال رشد در جهان از نظر تولید چرم و مصرف چرم است. هند همچنین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چرم سنگین در جهان است که مقدار زیادی چرم سنگین از حیوانات گاو تولید می‌کند. ایتالیا بزرگ‌ترین تولید کننده چرم در اروپا است که باعث رونق اقتصادی این کشور شده است.

محصولات چرمی

10 صادرکننده بزرگ چرم

رتبهکشور ارزش صادرات 2022 (بر پایه میلیون دلار آمریکا) 
1ایتالیا 3,819.8
2آمریکا1,700.4
3چین909.1
4کره شمالی509.5
5انگلستان338.2
6مکزیک316.9
7لهستان269
8پاکستان228
9نیوزلند179
10کانادا159.8

هنگامی که صحبت از تجارت جهانی می‌شود، چرم و محصولات چرمی از جمله محصولاتی هستند که بیشترین معامله را در سطح جهانی دارند. تجارت صنعت چرم در حال حاضر بیش از 85 میلیارد دلار در سال است و انتظار می‌رود که رشد صنعت چرم بیشتر شود، زیرا افزایش جمعیت و درآمد رو به رشد، تقاضای بیشتری برای محصولات چرمی ایجاد می‌کند. اگرچه ایتالیا همچنان از نظر ارزش به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده چرم در جهان باقی مانده است، عمده صادرات چرم از کشورهای توسعه یافته در اروپا و آمریکای شمالی که قبلاً صادرات جهانی چرم را در اختیار داشتند به کشورهای نوظهور و در حال توسعه مانند چین، کره جنوبی و مکزیک منتقل شده است.

در حال حاضر، ایتالیا با صادرات بیش از 3.8 میلیارد دلار چرم به بازار جهانی، بزرگ‌ترین صادرکننده چرم جهان از نظر ارزش است، در حالی که چین بزرگترین صادرکننده چرم از نظر حجم است که نزدیک به 36 درصد از کل حجم صادرات چرم جهان را تشکیل می‌دهد. با این حال، سهم چین در صادرات جهانی چرم در دهه گذشته رو به کاهش بوده است، زیرا تمرکز اقتصادی این کشور از تولید به بخش‌های خدماتی و فناوری پیشرفته تغییر کرده است.

مقاله پیشنهادی تعمیرات چرم چگونه است؟

سایر 10 صادرکننده بزرگ چرم جهان از نظر ارزش شامل ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی، بریتانیا، مکزیک، لهستان، پاکستان، نیوزیلند، کانادا هستند. انتظار می‌رود موقعیت آن‌ها در بازار جهانی صادرات چرم به دلیل فعالیت‌های صنعتی تولید چرم همراه با زنجیره‌های تامین خوب پایدار باشد.

10 تا از بزرگ‌ترین واردکنندگان چرم

رتبهکشور  ارزش واردات (بر پایه میلیون دلار آمریکا) 
1ایتالیا 2,413.6
2چین967
3مکزیک772.3
4آمریکا603.5
5رومانی442.7
6پرتغال418.7
7لهستان388.7
8کره شمالی385.1
9مجارستان238.1
10ژاپن 192.9

بر اساس آمار تجارت سازمان ملل متحد، ایتالیا جدا از اینکه بزرگ‌ترین صادرکننده چرم در جهان است، از نظر ارزش نیز بزرگ‌ترین واردکننده چرم جهان در سال 2022 است. ایتالیا در حال حاضر پیشتاز بازار تجارت جهانی چرم است که عمدتاً به بخش پردازش چرم پیشرفته آن در صنعت مد پر رونق نسبت داده می‌شود که تقاضا برای محصولات چرمی مانند کیف‌های دستی و کیف پول را در بین مصرف کنندگان در سراسر جهان افزایش داده است. محصولات چرمی لوکس در میان مصرف کنندگانی که خواهان کالاهای درجه یک به عنوان مد هستند، محبوبیت خاصی دارند.

چین یکی دیگر از بزرگ‌ترین واردکنندگان چرم در جهان است که عمدتاً ناشی از افزایش سریع تقاضا در بخش‌های پایین دستی مانند کفش، لوازم جانبی مد و محصولات مبلمان است. سایر واردکنندگان بزرگ چرم جهان مانند مکزیک، ایالات متحده آمریکا، رومانی، پرتغال، لهستان، کره جنوبی، مجارستان، ژاپن نیز از صنایع پررونق پردازش چرم و محصولات چرمی بهره مند هستند.

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش