چگونه کیف دستی چرمی خود را تمیز کنیم

چگونه کیف دستی چرمی خود را تمیز کنیم

چه بر روی یک قطعه سرمایه گذاری کرده باشید یا یک دزدی در خیابان انتخاب کرده باشید، کیف‌های چرمی طوری طراحی شده‌اند که در برابر خرابی طی زمان بسیار توانایی مقاومت را دارند. بیایید با آن روبرو شویم، همه ما نمی‌توانیم مانند افراد ثروتمند، سرمایه بسیار زیادی برای خرید داشته باشیم.

خرید کیف دستی چرمی یک سرمایه گذاری است که در صورت نگهداری صحیح باید سال‌ها دوام بیاورد. چرم یک پوست حیوانی طبیعی است که متخلخل بوده و به راحتی روغن های پوست و سایر منابع را جذب می‌کند. چرم مصنوعی نیز می‌تواند به راحتی لکه بگیرد. صرف نظر از اینکه از چه نوع کیفی استفاده می‌کنید، مراقبت منظم از کیف شما ضروری است، به خصوص زمانی که روی آن‌ها لکه‌ای ریخته می‌شود. داخل کیف خود را برای برچسب‌های مراقبت بررسی کنید. از دستورالعمل‌های تمیز کردن توصیه‌شده پیروی کنید و سعی کنید هر گونه لکه مانند جوهر، غذا یا کثیفی کلی را برای پاک کردن شناسایی کنید.

هر چند وقت یک بار کیف‌های دستی چرمی را تمیز کنید

حتی اگر کیف شما بدون لکه باشد، تمیز کردن ماهیانه آن را سالم نگه می‌دارد. اگر یک کیف دستی چرم واقعی ندارید، این نکات، هم می‌توانند به زیبایی کیف دستی چرم مصنوعی نیز کمک کنند.

آنچه شما برای تمیز کردن نیاز دارید

  •  وکیوم
  •  برس نرم
  •  برس پنبه‌ای (اختیاری) مواد پاک کننده که نیاز دارید
  •  صابون چرم
  •  2 عدد پارچه نظافتی
  •  غلتک پرز
  •  نرم کننده چرم یا سرکه سفید و روغن بذر کتان (اختیاری)
  •  پولیش فلزی (اختیاری)

کیف چرمی

1. کیف دستی را خالی کنید

با بیرون آوردن همه چیز از جیب‌ها، باز کردن همه زیپ‌ها، گیره‌ها و تکان دادن کیف پول به سمت پایین شروع کنید تا اقلام کوچک‌تر مانند کثیفی‌ها و زباله‌ها از جای خود خارج شوند.

2. زباله‌ها را از آستر بردارید

اگر کیف دارای آستر پارچه‌ای است، آستر داخلی را به سمت بیرون بکشید. از یک غلتک پرزدار برای جذب گرد و غبار و خرده‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید از اتصال برس پارچه جاروبرقی برای مقابله با فضای داخلی استفاده کنید. اگر کیسه آستر پارچه‌ای ندارد، داخل آن را با یک پارچه مرطوب شده با آب پاک کنید.

3. پاک کردن

یک صابون چرمی خوب بخرید. چند قطره را به مقداری آب گرم اضافه کنید و سپس در یک پارچه تمیز و نرم سفید فرو کنید. از پارچه‌های رنگی استفاده نکنید زیرا می‌توانند باعث انتقال رنگ شوند. رطوبت اضافی را از بین ببرید و قسمت بیرونی کیف چرمی خود را پاک کنید.

4. جلا دادن

پس از پاک کردن آن، کیسه را با یک پارچه سفید دیگر خشک کنید. چرم باید انعطاف پذیرتر شود و شروع به درخشش کند.

5. فلز آلات را تمیز کنید

از یک پولیش فلزی یا پاک کننده برنجی برای درخشان کردن فلز آلات کیف خود استفاده کنید. یک سواب پنبه‌ای را به پولیش آغشته کنید و آن را روی فلز بمالید. از یک پارچه سفید برای پاک کردن لکه استفاده کنید. به آرامی مالش دهید زیرا اکثر فلزات، آبکاری شده‌اند که گاهی اوقات می‌تواند پوسته پوسته شود. بسیار مراقب باشید که پاک کننده را از چرم یا هر پارچه دور نگه دارید زیرا می‌تواند باعث تغییر رنگ شود.

6. کیف را آماده کنید

کار را با استفاده از یک نرم کننده چرمی برای کمک به انعطاف پذیر ماندن کیف دستی و مقاوم در برابر لکه پایان دهید. می‌توانید نرم کننده‌های چرم با کیفیت بالا را به صورت آنلاین یا در فروشگاه لوازم خانگی محلی خود خریداری کنید. دستورالعمل‌های نوع استفاده نرم کننده چرم روی برچسب بخوانید. می توانید با مخلوط کردن کمی سرکه سفید و کمی روغن بذر کتان یک نرم کننده چرم درست کنید. یک پارچه سفید را به مخلوط آغشته کنید و به آرامی آن را روی چرم بمالید. اجازه دهید 15 دقیقه خیس بخورد و سپس با یک پارچه تمیز خشک کنید. توجه داشته باشید که روغن بذر کتان ممکن است چرم را کمی تیره کند.

نگهداری کیف‌های چرمی

هرگز کیف‌های چرمی را در کیسه‌های پلاستیکی نگهداری نکنید. پلاستیک می‌تواند به چرم بچسبد و ممکن است لایه بیرونی آن را کنده و کیف شما را خراب کند. همچنین کیسه های پلاستیکی رطوبت را به دام می‌اندازند که می تواند منجر به کپک زدن و زرد شدن چرم سفید شود. از یک روبالشی قدیمی یا یک کیسه نخی برای نگهداری کیف‌های چرمی خود استفاده کنید تا از تجمع گرد و غبار در طول ذخیره سازی خارج از فصل جلوگیری کنید. کیف پارچه‌ای به چرم اجازه تنفس می‌دهد و به آن کمک می‌کند نرم و انعطاف پذیر بماند. کیف‌های دستی خود را در صورت عدم استفاده با دستمال کاغذی پر کنید تا شکل خود را حفظ کنند. هرگز کیف چرمی خود را آویزان نکنید. آن‌ها را به صورت عمودی یا صاف نگه دارید.

تعمیرات کیف‌های دستی چرمی

اگر کیف شما به نوعی پاره شده، بهتر است آن را به یک تعمیرگاه ببرید، جایی که آن‌ها ابزارهای حرفه‌ای برای انجام تعمیر کیف دستی شما را دارند. همچنین می‌توانید خدمات تعمیر کیف دستی چرم را امتحان کنید. برخی از شرکت‌های تولید کیف دستی لوکس چرم، بعد از یک سال پس از خرید، تعمیرات رایگان ارائه می‌کنند. اگر مشکل جزئی دارید، مانند ساییدگی بند کیف، از چسب پارگی که در فروشگاه‌های پارچه و صنایع دستی یافت می‌شود، استفاده کنید. بند‌های شل را جدا کنید، سپس طبق دستورالعمل از چسب استفاده کنید و اجازه دهید قبل از استفاده کاملا خشک شود.

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش