چگونه خط و خش را از روی چرم پاک کنیم؟

چگونه خط و خش را از روی چرم پاک کنیم؟

بسیاری از مردم لوازم چرمی مانند کیف، کیف پول و کمربند چرمی مردانه یا زنانه را دوست دارند. چرم علاوه بر زیبایی فوق‌العاده، بسیار بادوام نیز در نظر گرفته می‌شود. با این حال، چرم تنها در صورتی که به درستی نگهداری شود، برای مدت طولانی زیبا به نظر می‌رسد.

بدون مراقبت مناسب، خیلی زود علائم سایش را نشان می‌دهد و برخی از این لوازم چرمی، ممکن است آن‌طور که تصور می‌شود ظاهری نداشته باشند. یکی از رایج‌ترین مشکلات چرمی، خراشیدن است. خراش روی چرم خیلی زیبا به نظر نمی‌رسد، اما خوشبختانه، راه‌های آسانی برای بازسازی چرم در خانه وجود دارد. بهتر است زودتر از بروز مشکلاتی مانند پارگی یا خراش عمیق، از خراش یا ترک‌های کوچک مراقبت کنید. اگر آن‌ها را برای مدت طولانی رها کنید، به احتمال زیاد مشکل بدتر شده و رفع آن دشوارتر خواهد بود. بنابراین، در زیر پنج روش آسان در مورد نحوه پاک کردن خراش از چرم آورده‌ایم تا به شما برای از بین بردن خراش روی چرم کمک کند.

روغن زیتون، سرکه و واکس کفش

برای این روش به هر پاک کننده چرمی موجود در بازار، سرکه سفید مقطر، روغن زیتون، واکس کفش بی‌رنگ و یک پارچه نرم نیاز دارید. حتی اگر قرار است از واکس چرم استفاده کنید، می‌توانید از این روش برای تمام وسایل چرمی مانند کیف، کت یا نیمکت استفاده کنید.

برای شروع، ابتدا سطح را با محصول تمیز کننده پاک کنید. سپس با یک پارچه آغشته به سرکه سفید، نواحی خراشیده را بمالید. این باعث می‌شود که نواحی خراشیده متورم شوند.

پس از خشک شدن ناحیه‌ای که با سرکه پاک کردید، واکس کفش بی‌رنگ را با یک پارچه نرم بمالید. به آرامی آن را مالش دهید تا به خوبی جذب چرم شود. اگر خراش‌ها هنوز قابل مشاهده هستند، یک پارچه نرم را با روغن زیتون مرطوب کنید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. خیلی محکم مالش ندهید، فقط آن را به آرامی با یک حرکت دایره‌ای بمالید. اگر باز هم از نتایج راضی نیستید، می‌توانید یک لایه دیگر از واکس کفش روی محصول بزنید.

مقاله پیشنهادی شستشوی محصولات چرمی چگونه است؟

همه چیز به عمق و بزرگی خراش بستگی دارد. در برخی موارد شدید، این روش فقط تا حدی خراش روی کار را غیر قابل دیدن می‌کند. با این حال، برای خراش‌های کوچک قابل امتحان است.

وازلین

برای خراش‌هایی که خیلی عمیق نیستند، می‌توانید به سادگی از وازلین استفاده کنید. برای بهترین نتیجه کافی است آن را با دستمال کاغذی یا پارچه‌ای روی قسمت آسیب دیده محصول بمالید. وازلین یک محلول جهانی است که کاربردهای بسیار وسیعی دارد. بنابراین، جای تعجب نیست که بتواند شکاف‌های محصول چرمی شما را پر کند.

نرم کننده یا روغن چرم

روش دیگر برای از بین بردن خراش‌های خفیف استفاده از یک پارچه نرم آغشته به نرم کننده یا روغن چرم است. سطح را با مالش آرام با حرکات دایره‌ای جلا دهید. از ناحیه آسیب دیده شروع کنید و به تدریج جلوتر بروید تا به لبه‌های سطح برسید. استفاده از روغن در ترکیب با پولیش نیز رنگ را کمی یکدست می‌کند، زیرا به ناحیه آسیب دیده نفوذ می‌کند. پس از اتمام کار پولیش، 10 دقیقه صبر کنید تا چرم، روغن یا نرم کننده را جذب کند. پس از آن فقط روغن یا نرم کننده باقی مانده را پاک کنید.

تعمیرات چرم

رنگ آمیزی مجدد

اگر هیچ یک از این روش‌ها جواب نداد، رنگ آمیزی مجدد یک راه بسیار موثر برای مقابله با خراش‌ها و آسیب‌ها است. شما می‌توانید آن را به کسانی که تعمرات چرم را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند بسپارید، اما می‌توانید آن را خودتان نیز انجام دهید.

چگونه محصول چرمی خود را مجدد رنگ‌آمیزی کنیم؟

ابتدا یک رنگ مناسب چرم پیدا کنید که دقیقاً با رنگ اجناس چرمی شما مطابقت داشته باشد. برای بررسی اینکه آیا رنگ کاملاً مطابقت دارد، ابتدا محصول رنگ‌آمیزی را در یک نقطه پنهان محصول آزمایش کنید. برای از بین بردن خراش‌ها با رنگ آمیزی مجدد، ابتدا ناحیه آسیب دیده را با یک پارچه نرم و مقداری روغن صاف کنید. سپس، محصول رنگ‌آمیزی را طبق دستورالعمل نوشته شده روی برچسب آن اعمال کنید و کارتان تمام است.

نتیجه‌گیری

با این چهار راه حل خانگی دیگر می‌توانید خراش‌های موجود روی محصول چرم خود را پاک کنید. می‌توانید این مطلب را ذخیره کنید و فقط در صورتی که متوجه شکاف یا خراشی در یکی از محصولات چرمی خود شدید، به آن مراجعه کنید تا طبق دستورالعمل‌های گفته شده عمل کنید. این روش‌ها می‌تواند طول عمر محصولات چرمی شما را افزایش دهد و آن‌ها را زیبا و در حالت طبیعی خود نگه دارد.

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش