شستشوی محصولات چرمی چگونه است؟

شستشوی محصولات چرمی چگونه است؟

چرم خالص با یک پوشش محافظ پوشانده شده است، در حالی که چرم جیر و ورنی پوشش محافظ ندارند. استفاده از مقدار کمی صابون زین روی یک محصول چرمی خوب خواهد بود اما حتی صابون زین که حاوی گلیسیرین است نیز برای حساس‌ترین چرم‌ها آسیب‌زا خواهد بود. اگر مطمئن نیستید که چرم شما به محصول پاک کننده چه واکنشی نشان می‌دهد، ماده تمیز کننده خود را در یک نقطه نامحسوس تست کنید.

چرم گران قیمت را باید با دقت نگهداری و تمیز کرد، اما اگر کیف چرمی یا یک کالای چرمی کوچک دیگر دارید که مدت طولانی است که از آن استفاده می‌کنید، می‌‌توانید آن را در ماشین لباسشویی بشویید. مطمئن شوید که از نوع مناسب مایع و آب سرد استفاده می‌کنید تا چرم تاب نخورد. یک جایگزین مطمئن‌تر از ماشین لباس‌شویی، این است که محصولات چرمی خود را با دست بشویید.

بسیاری از مردم از آب و صابون برای از بین بردن لکه‌های چرمی استفاده می‌کنند، این روش ممکن است به چرم آسیب بزند. استفاده طولانی مدت از آب و صابون باعث می‌شود چرم از حالت صاف و رنگ طبیعی خود خارج شود. همچنین باعث نفوذپذیری مواد می‌شود و نمی‌توان از موم‌های خاص و سایر روش‌های مراقبتی استفاده کرد.

مراحل شست‌وشوی محصولات چرم

1. شستشوی دستی چرم تمیز کردن دستی برای از بین بردن لکه‌ها و کثیفی عالی است اما همچنین یک روش موثر برای تمیز کردن عمقی چرم است. البته در مواردی اگر کالای شما گران است یا از چرم سخت ساخته شده است، یک تمیزکننده حرفه‌ای، ایمن‌ترین روش تمیز کردن چرم شما خواهد بود.

2. با صابون کاستیل محلول آب صابون درست کنید مقدار کمی صابون را در یک کاسه آب مقطر بریزید. محلول را با دست یا همزن هم بزنید تا صابون پخش شود و حباب ایجاد شود.

  • برای محافظت بهتر از چرم، از صابونی که مخصوص تمیز کردن چرم است استفاده کنید. این نوع صابون‌ها در بسیاری از خرده فروشان، فروشگاه‌های وسایل خانگی و فروشگاه‌های صنایع دستی موجود است.
  • اگر صابون کاستیل یا پاک کننده مخصوص چرم ندارید، می‌توانید از یک صابون ملایم مانند صابون ظرفشویی به عنوان جایگزین استفاده کنید.
  • همیشه قبل از استفاده از محلول تمیزکننده خود، در نقطه‌ای دور از دید روی چرم، آن را برای تمیز کردن قسمت های قابل مشاهده‌تر آزمایش کنید.

3. یک پارچه نرم و بدون پرز را به محلول تمیز کننده آغشته کنید پارچه‌های میکروفیبر بهترین کارایی را خواهند داشت اما اگر گزینه بهتری ندارید، می‌توانید از یک دستمال معمولی استفاده کنید. از استفاده از هر نوع ماده ساینده، مانند یک پد شستشو، خودداری کنید، زیرا ممکن است چرم را خراش دهد و پوشش آن کدر شود.

  • به طور کلی، هنگام تمیز کردن چرم باید از استفاده پاک کننده‌های قوی خودداری کنید، این نوع پاک کننده‌ها می‌توانند واکنش منفی ایجاد کنند و سطح چرم را دچار تغییر شکل کنند.

4. آهسته پاک کنید تا کثیفی از بین برود هنگام پاک کردن، دانه‌های چرم را با پارچه خود دنبال کنید. در مناطقی که کثیفی چسبیده یا لکه‌ای که جدا کردن آن سخت است، با یک حرکت دایره‌ای و سبک آن را مالش دهید تا زباله‌ها را از بین ببرید. هنگام تمیز کردن، از اشباع کامل چرم با آب خودداری کنید، اینکار می‌تواند به چرم آسیب برساند. ممکن است بخواهید اجازه دهید چرم در حین تمیز کردن خیلی مرطوب شود، اما باید آن را به سرعت خشک کنید.

5. صابون و کثیفی باقی مانده را با یک پارچه تمیز پاک کنید باید مراقب باشید که تمام صابون‌ها را پس از اتمام کار پاک کنید، زیرا می‌تواند چرم را خشک کرده و باعث ترک خوردن آن شود. یک پارچه تازه بدون پرز بردارید و آن را با آب تمیز مرطوب کنید. تمام سطوح چرمی تمیز شده را کاملا پاک کنید.

6.اجازه دهید چرم دربرابر هوا خشک شود. اجازه دهید رطوبت باقی مانده در چم در هوای آزاد کاملا خشک شود، محصولات چرمی خود را برای خشک شدن روی سطح صاف قرار دهید تا دچار چروک نشوند. از قرار دادن وسایل چرمی در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید، زیرا باعث خشک شدن پارچه و ترک خوردن آن می‌شود.

  • خشک شدن چرم در هوای آزاد باعث بازیابی بافت صاف چرم و محافظت از آن می‌شود. نرم‌کننده‌ها را با استفاده از پارچه‌ای خشک و بدون پرز روی چرم خود بکشید.
  • با گذشت زمان، روغنی که چرم را انعطاف پذیر نگه می‌دارد از روی چرم کم می‌شود. اگر این روغن‌ها را با نرم‌کننده به چرم نرسانید، تمیز کردن، می‌تواند باعث شکننده شدن چرم شود.
  • هنگام تمیز کردن چرم خالص، از محصولاتی مانند روغن راسو و واکس‌های چرم خودداری کنید. آن‌ها می‌توانند جلا و ظاهر محصولات چرمی را از بین ببرند.

شستشوی محصولات چرمی

آیا می‌توانم چرم را با بخار تمیز کنم؟

شما می‌توانید چرم را بدون آسیب رساندن به مواد با بخار تمیز کنید اما به خاطر داشته باشید که اگرچه این روش خوبی برای از بین بردن میکروب‌ها و کثیفی‌های سطحی است، اما احتمالاً همچنان نیاز است تا لکه‌ها و کثیفی‌ها را تمیز کنید، زیرا تمیز کردن با بخار این کار را انجام نمی دهد. بخار نمی‌تواند به چرم نفوذ کند با این حال، ارزش آن را دارد که محصولات چرمی را که مستعد تجمع میکروب‌ها هستند، به طور منظم برای حفظ بهداشت بخار بدهید.

مقاله پیشنهادی چگونه خط و خش را از روی چرم پاک کنیم؟

نکات نگه‌داری و شستشوی محصولات چرم

  • به طور مرتب چرم را با برس یا پارچه نرم تمیز کنید.
  • به طور منظم چرم را در هوای آزاد قرار دهید.
  • آب یا رطوبت را در اسرع وقت پاک کنید.
  • چرم مرطوب را به طور طبیعی و به دور از حرارت مصنوعی خشک کنید.
  • هر 3 تا 6 ماه یکبار با یک نرم کننده مخصوص چرم انعطاف پذیر آن را پاک کنید.
  • لکه ها را با مخلوطی از تکه های صابون کاستل و آب گرم تمیز کنید.
  • از بخارشوی برای ضدعفونی کردن و حذف تجمعات ناشی استفاده کنید.
  • هر نوع نرم کننده، پاک کننده، پولیش یا موم را از قبل در مکانی پنهان آزمایش کنید.
  • همه محصولا چرم را با ماشین لباسشویی نشویید.
  • تا جایی که ممکن است چرم را خیس نکنید.
  • چرم خیس را در کنار رادیاتور یا با سشوار خشک نکنید.
  • چرم را اتو نکنید.
  • برای تمیز کردن چرم را در آب غوطه ور نکنید.

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش