10 کشوری که بهترین کیفیت چرم را در جهان تولید می‌کنند

10 کشوری که بهترین کیفیت چرم را در جهان تولید می‌کنند

 

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به کشورهایی که بهترین کیفیت چرم را در جهان تولید می کنند. چرم برای محصولات مختلفی مانند کفش‌های گران‌قیمت، کیف، مبلمان و غیره مصرف شده و همچنین جزء بسیار مهمی در صنعت مد محسوب می‌شود. کیفیت چرم؛ قیمت یک محصول چرمی خاص را مشخص می‌کند. برندهای مد از چرم مرغوب تولید شده از گاو، گوسفند و کروکودیل استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، کیف‌های چرم کروکودیل بسیار گران قیمت هستند زیرا این نوع چرم، کمیاب و با کیفیت است.
در فوریه 2023، Fortune Business Insights گزارشی در مورد بازار جهانی کالاهای چرمی منتشر کرد. بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود اندازه بازار جهانی کالاهای چرمی از 468.49 میلیارد دلار در سال 2023 به 738.61 میلیارد دلار افزایش یابد.
بیشترین سهم صنعت چرم، تولید کفش‌های بادوام برای مصرف‌کنندگان، توسط تولیدکنندگان کفش است. به عنوان مثال، در سال 2022 شرکت نایک (NYSE:NKE) کفش‌های جدیدی را در دسته AIR عرضه کرد که از چرم رویه و درجه یک در این دسته کفش‌های جدید Air استفاده می‌کند. 

تاثیر گاوداران در صنعت چرم جهانی

صنعت چرم در سال‌های متوالی، بازیگر اصلی در بازار تجارت جهانی بوده است. امروزه چرم یکی از بزرگترین بازارهای جهان است که محصولات آن در تولید کفش،کیف، لوازم جانبی، چمدان و صنایع خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید چرم شامل دباغی و رنگرزی پوست حیوانات است. 
به گزارش Leather Naturally، 99 درصد چرم‌ها به عنوان یک محصول جانبی و دردامداری‌ها تولید می‌شود در حالی‌که تجارت اصلی دامداران، پوست آن‌ها نیست بلکه گوشت و محصولات لبنی است. با این حال، بسیاری از سازمان‌های فعال در حوزه حقوق حیوانات ادعا می‌کنند که حیوانات به‌طور وحشیانه برای استفاده از پوست‌شان برای تولید چرم سلاخی می‌شوند. به گفته PETA:
«برای هر جفت کفش چرمی که خریداری می‌کنید، یک حیوان کشته می‌شود. در عوض، می‌توانید محصول مورد نظر خود را از میان صدها مدل کفش، لباس، کمربند، کیف و کیف پول غیرچرمی انتخاب کنید.»

ماندگاری در صنعت چرم

کمپانی‌های فعال صنعت چرم؛ در حال فعالیت بر روی روش‌های زیست محیطی تولید چرم از طریق گیاهان و انجام روش‌های دباغی غیر سمی است. عوامل متعدد دیگری مانند مدیریت ضایعات، کاهش مصرف آب و بازیافت محصولات چرمی نیز از موارد مهم در صنعت چرم هستند. همانطور که اشاره کردیم کفش سهم عمده‌ای در صنعت چرم دارد.
شرکت نایک (NYSE:NKE)، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کفش در جهان، می‌خواهد تا سال 2050 انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا 90 درصد کاهش دهد. مصرف چرم شرکت نایک (NYSE:NKE) یکی از عوامل اصلی در تولید کربن است. شرکت نایک (NYSE:NKE) برای دستیابی به هدف عدم  انتشار گازهای گلخانه ای خود تا سال 2050 از چرم مصنوعی و جایگزین غیرچرمی استفاده می‌کند. با این حال، برای تولید برخی از  مدل‌های کلاسیک برند نایک که تقاضای زیادی هم دارند مانند Dunks، Air Force 1 و Air Jordan 1 از چرم حیوانات استفاده می‌کنند.
در 23 مارس، شرکت نایک (NYSE:NKE) گزارشی را منتشر کرد که در این گزارش، شرکت نایک (NYSE:NKE) به اهداف خود برای پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان از طریق استفاده از مواد چرمی گیاهی اشاره کرد که در ادامه بر بررسی این گزارش خواهیم پرداخت:
"برنامه ما برای سال 2025 این است که مجموعه مواد چرمی را استفاده کنیم که تاثیر کمتری (برای انتشار کربن و ضایعات) را دارند و همچنین تاکید این برند به ساخت کالاهای استاندارد و باکیفیت است. 
برندهای مد که عمدتاً به چرم حیوانات متکی هستند نیز به دنبال راه‌های بهتری برای تولید محصولات چرمی خود هستند. LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE (EPA:MC) همچنین در حال کار بر روی تولید محصولات چرم گیاهی است. در 1 سپتامبر، LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE (EPA:MC) خبری را منتشر کرد که شریکش Stella McCartney نسخه‌های جدیدی از کیف‌های Falabella و Frayme خود را در طول هفته مد پاریس در حال اجرا معرفی کرده است. این کیف‌ها از چرم گیاهی به نام MIRUM ساخته شده‌اند. 
علیرغم توسعه شرکت‌ها درساخت محصولات چرم طبیعی، بیشتر کالاهای چرمی آنها از پوست حیوانات تولید می‌شود که از مواد شیمیایی برای دباغی آن‌ها استفاده می‌شود.
هرمس اینترنشنال SCA (EPA:RMS) و LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE (EPA:MC) به خاطر اقلامی مثل چمدان و کیف های چرم خود مشهور هستند. کیف‌های معروف Birkin هرمس SCA (EPA:RMS) یک علامت تجاری در بین کیف‌های دستی چرمی است. Hermes International SCA (EPA:RMS) یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان کالاهای چرمی است که همچنان با فروشگاه‌های خو در سطح جهانی د به فعالیتش ادامه می‌دهد.

در 28 ژوئیه، هرمس SCA (EPA:RMS) در گزارش اطلاعات نیم‌ساله خود اعلام کرد که در چهار سال آینده چهار محصول جدید چرمی را روانه بازار خواهد کرد. در طول نیمه اول سال 2023، هرمس SCA (EPA:RMS) مجموع درآمد 6.69 میلیارد یورو را ثبت کرد که نسبت به سال گذشته 22.3 درصد افزایش یافته است. از مجموع این درآمد، کالاهای چرمی 2.78 میلیارد یورو در نیمه اول 2023 بوده است.
با افزایش روند تقاضا برای چرم در صنایع مختلف، تولید کالاهای چرمی همچنان قوی به کار خود ادامه خواهند داد. حال بیایید نگاهی بیندازیم به کشورهایی که بهترین چرم را در جهان تولید می‌کنند.

۱۰ کشور برتر تولید کننده چرم در دنیا

تولید چرم

 

برای گردآوری لیست 10 کشوری که بهترین کیفیت چرم را در جهان تولید می‌کنند، اطلاعاتی را در مورد صادرات چرم هر کشور جمع آوری کرده‌ایم. فرضیه ما این است: انتظار می‌رود کشورهایی که چرم بیشتری صادر می‌کنند شانس بیشتری برای تولید چرم با بهترین کیفیت را داشته باشند.
ما 10 کشور برتر را که بیشترین صادرات پوست حیوانات را در سال‌های 2019، 2020 و 2021 داشته‌اند استخراج کردیم. میانگین کل صادرات پوست هر کشور را در نظر گرفتیم. در طول سه سال و رتبه بندی آنهایی که بالاترین میانگین صادرات را داشتند. فهرست به ترتیب صعودی رتبه بندی شده است. در این مقاله از سایت محصولات چرمی نیکلاس، لیستی از تعدادی کشور تولید کننده بهترین چرم در جهان را بر خواهیم شمرد:

10. فرانسه
میانگین صادرات پوست: 4.57 میلیارد دلار
فرانسه تامین کننده بزرگ چرم در دنیاست  زیرا این کشور قطب دنیای مد محسوب می‌شود و اکثر شرکت‌های مد در این کشور مستقر هستند. در سال 2021، فرانسه پوست به ارزش 4.9 میلیارد دلار صادر کرد. فرانسه در فهرست کشورهایی که بهترین کیفیت چرم را در جهان تولید می کنند، رتبه دهم را دارد.
طراح مد فرانسوی LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE (EPA:MC) یکی از شرکت های پیشرو در تولید چرم در جهان است. Hermes International SCA (EPA:RMS) و Nike Inc. (NYSE:NKE) نیز از برترین تولیدکنندگان محصولات چرمی هستند.

9. انگلستان
میانگین صادرات پوست: 4.70 میلیارد دلار
بریتانیا برای کفش‌های چرمی‌اش در صنعت مد بسیار معروف است. در سال 2021، صادرات پوست در بریتانیا 4.8 میلیارد دلار بود و در فهرست کشورهای تولید کننده بهترین چرم در جهان قرار گرفت.

8. آلمان
میانگین صادرات پوست: 5.27 میلیارد دلار
آلمان خانه برخی از شرکت‌های خودروسازی پیشرو در جهان است. مصرف چرم در صنعت خودرو در آلمان همچنان بالاست. آلمان در سال 2021 پوست حیوانات به ارزش 5.6 میلیارد دلار صادر کرد. آلمان در میان کشورهایی قرار دارد که بهترین کیفیت چرم را در جهان تولید می کنند.

7. ایتالیا
میانگین صادرات: 5.47 میلیارد دلار
ایتالیا یکی دیگر از کشورهایی است که در تولید محصولات مد روز مشهور است. ایتالیا در سال 2021 به ارزش 5.8 میلیارد دلار پوست صادر کرد. ایتالیا در رتبه هفتم فهرست ما، در میان کشورهایی است که بهترین کیفیت چرم را در جهان تولید می‌کنند.

6. کره جنوبی
میانگین صادرات: 5.57 میلیارد دلار
کره جنوبی یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان پیشرو پوست حیوانات است. در سال 2021، کره جنوبی 6.4 میلیارد دلار پوست صادر کرد. کره جنوبی در لیست ما از کشورهای تولید کننده بهترین چرم با کیفیت در جهان قرار دارد.
برخی از تولیدکنندگان پیشرو کالاهای چرمی در جهان عبارتند از:LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE (EPA:MC)، Hermes International SCA (EPA:RMS) و Nike Inc. (NYSE:NKE).

نتیجه گیری

در این مقاله از سری مقالات سایت چرم نیکلاس، سعی کردیم تا شما را با برترین کشورهای تولید کننده و صادر کننده ماده اولیه چرم(پوست حیوانات) در دنیا آشنا کنیم. برای خرید انواع محصولات چرم طبیعی از محصولات چرم نیکلاس دیدن نمایید.

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش