مقایسه چرم طبیعی و مصنوعی

مقایسه چرم طبیعی و مصنوعی

چرم مصنوعی اغلب به عنوان جایگزینی ارزان قیمت‌تر از چرم طبیعی استفاده می‎شود. چرم اصل به دلیل حس جذابی که ارائه می‌دهد تقاضای بالایی دارد، دوام فوق العاده ای را ارائه می دهد و چرم با کیفیت طول عمر زیادی نیز دارد.

عوامل تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی لیستی از تفاوت‌ها را تهیه کرده‌ایم و شما با مراجعه به این لیست می‌توانید، تشخیص دهید که آیا چرم محصول شما طبیعی است یا مصنوعی، دانستن این موضوع به نگه‌داری محصولات شما نیز کمک می‌کند.

تشخیص از طریق بوی چرم

شما می‌توانید بویی را در چرم طبیعی و مصنوعی مشاهده کنید. با این حال، بوی چرم مصنوعی یادآور بوهای شیمیایی و وینیل است. از سوی دیگر، چرم طبیعی بویی طبیعی، خاکی و کمی شیرین دارد. این احتمالاً یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص چرم مصنوعی از چرم طبیعی است.

تشخیص از طریق بررسی منافذ پارچه

چرم طبیعی همیشه با خطوط ظریف، منافذ ریز و صافی همراه بوده است، در حالی که چرم مصنوعی بسیار براق بوده و خطوط یا منافذ ظریفی ندارد. به دلیل پیشرفت‌های اخیر در فناوری پردازش چرم مصنوعی، تشخیص تفاوت آن با چرم طبیعی را دشوارتر می‌کند، اما همچنان می‌توانید با بررسی دقیق تفاوت‌ها را پیدا کنید.

تشخیص از طریق بررسی پشت پارچه

پشت چرم مصنوعی دارای پوشش پارچه‌ای است در حالی که چرم طبیعی خشن است و جیر نامیده می‌شود. با این حال، فناوری پوشش چرم در طول سال‌های گذشته بسیار توسعه یافته است و این دو را بیش از هر زمان دیگری شبیه‌تر کرده است. اگر نگاه کردن به قسمت پشتی برای تشخیص کافی نیست، به دنبال درزهایی باشید که از چرم مصنوعی بیرون آمده‌اند معمولاً با پارچه یا گاز نازک می‌شوند.

تشخیص از طریق سوزاندن

وقتی یک تکه کوچک از چرم مصنوعی را روی آتش بسوزانید، به سمت داخل پیچ خواهد خورد. چرم مصنوعی بسیار قابل اشتعال است. همچنین بوی نامطبوع پلاستیک سوخته را از خود آزاد می‌کند. از طرف دیگر چرم طبیعی به سختی آتش می‌گیرد و هنگام سوختن بوی طبیعی و خاصی دارد.

تشخیص از طریق انعطاف پذیری

چرم طبیعی به سادگی و ملایمت تا می‌شود و انعطاف‌پذیری بالایی دارد. چرم مصنوعی به دلیل استحکام بالا و پلاستیک مانند خود، به راحتی خم نمی‌شود. با چرم مصنوعی نمی‌توانید منحنی ایجاد کنید.

تشخیص با چند قطره آب

چرم طبیعی توانایی جذب آب را دارد. اگر یک قطره آب بریزید، خواهید دید که ظرف 10 ثانیه جذب می شود. چرم مصنوعی این قابلیت را ندارد و آب از روی آن سر می‌خورد.

مقایسه چرم طبیعی و چرم مصنوعی

قیمت بالای چرم طبیعی

این روش برای کشف تفاوت دقیق‌ترین راه نیست اما معمولاً محصولات چرمی بسیار گران‌تر از مواد مصنوعی هستند البته این یک قانون مکتوب نیست و مانند موارد قبلی که گفتیم به راحتی قابل اثبات نیست.

تشخیص از طریق لمس و قابلی کشسانی

چرم طبیعی چرم اصل نرم به نظر می‌رسد و ماده‌ای انعطاف پذیر و صاف است. محصولات مصنوعی معمولاً بسیار سخت‌تر هستند و حس پلاستیکی از آن‌ها ایجاد می‌شود. همانطور که گفته شد چرم یک ماده الاستیک است و می‌توانیم یک تکه چرم 10 سانتی‌متری را تا 10.8 سانتی‌متر گسترش دهیم، کاری که مواد مصنوعی نمی‌توانند انجام دهند.

مقاله پیشنهادی 10 کشور برتر واردکننده چرم

مشاهده دقیق محصول چرمی

چرم طبیعی معمولا در نگاه اول به راحتی قابل تشخیص بوده و بافت و منافذ آن بسیار متمایز است و تشخیص آن را برای چشم نسبتاً آسان می‌کند. چرم مصنوعی ارزان تر از چرم طبیعی است. اما قیمت چرم طبیعی و محصولات ساخته شده از آن بسیار مناسب است. فقط با کمی پول بیشتر یک محصول طبیعی می‌خرید که از پای شما محافظت می‌کند و راحتی را تضمین می‌کند. راحتی مهم‌ترین جنبه در پیدا کردن وسایل چرم است.

راحتی چرم طبیعی قابل قایسه با چرم مصنوعی نیست

چرم طبیعی که از پوست طبیعی حیوانات ساخته شده است، قابل تنفس و کاملاً انعطاف پذیر است. از سوی دیگر، چرم مصنوعی که از پلاستیک ساخته شده است، کاملاً سفت و سخت است و آن سطح راحتی را مانند چرم طبیعی فراهم نمی‌کند.

بافت متفاوت چرم طبیعی و چرم مصنوعی

همانطور که قبلا ذکر شد، از آنجایی که چرم طبیعی چیزی جز پوست حیوانات نیست، بافتی خشن و پر از منافذ و ترک بر روی آن دارد. از طرف دیگر، چرم مصنوعی سطحی براق و یک دست دارد. هیچ گونه سطوح ناهموار یا الگوهای برجسته روی آن را نخواهید دید. چرم واقعی مانند پوست حیوانی که از آن ساخته شده است، دارای نقش های منحصر به فردی است. از نظر ظاهری خاص است.

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش