چگونه از کیف چرم نگهداری کنیم؟

چگونه از کیف چرم نگهداری کنیم؟

کیف‌ها مخصوصا کیف چرم، جزو اکسسوری‌های ضروری برای بانوان و همچنین از جمله وسایل کاربردی برای آقایان محسوب می‌شود. در این میان کیف‌های چرم به دلیل کیفیت و دوام بیشتر مورد استفاده و علاقه افراد هستند. اگر نگهداری از کیف چرم به روش صحیح انجام شود، طول عمر محصول افزایش میابد، فرم و کیفیت اولیه خود را حفظ می‌کند. برای نگهداری از کیف چرم باید به برخی نکات و اصول مراقبتی چرم توجه کنید. در این مقاله با چگونگی نگهداری از کیف چرم آشنا شوید.

نکات نگهداری از کیف چرم

از نکات اولیه نگهداری از کیف چرم، بهتر است هر چند روز یکبار با استفاده از پارچه‌ای نرم، کیف خود را تمیز کنید. این کار ساده کمک می‌کند که کیف چرم ظاهر اولیه خود را حفظ کند و گرد و غبار هر روزه از روی آن پاک شود.

کیف چرمی را در معرض نور خورشید قرار ندهید. نور خورشید باعث کمرنگ شدن رنگ کیف چرم، آسیب دیدن و دفرمه شدن و حتی گاهی باعث ترک خوردن کیف چرم می‌شود.

از پاک کننده مخصوص همان جنس کیف چرم خود برای تمز کردن آن استفاده کنید. برای مثال پاک‌کننده کیف چرم معمولی به اندازه پاک کننده‌ای که مخصوص کیف چرم جیر و کیف چرم نبوک طراحی شده متفاوت بوده و در تمیز کردن کیف جیر و کیف چرم نبوک موثر نخواهد بود.

برای تمیز کردن کیف چرم از پاک کننده‌های خشن یا پاک کننده‌های ساینده استفاده نکنید. زیرا باعث آسیب رساندن به سطح کیف چرم می‌شوند.

هرگز از دستمال مرطوب کودک یا هر پاک کننده قلیائی و شیمیایی دیگری روی کیف چرم استفاده نکنید. ممکن است به کیف چرم شما آسیب برساند.

کیف چرمی خود را در زمانی که استفاده نمی‌کنید، با روزنامه پر نکنید. در صورت عدم استفاده، کیف چرم را با مواد پارچه‌ای و نرم پر کرده و در محفظه اصلی آن قرار دهید.

کیف چرم خود را در زمانی که استفاده نمی‌کنید، در مکانی دور از گرما، رطوبت و نورخورشید و گرد و غبار بایگانی کنید.

کیف چرم را ترجیحا در کیسه یا کاور پارچه‌ای مخصوص کیف چرم نگهداری کنید. کیسه‌ای که برای نگه‌داری استفاده می‌کنید حتما باید امکان تنفس را برای کیف چرم فراهم کند، محفظه‌ی نایلونی باعث ایجاد رطوبت و کپک زدن و آسیب به کیف چرم می‌شود.

اگر کیسه اصلی کیف چرم خود را ندارید، روکش بالش یا پارچه نخی می‌تواند جایگزینی ایده‌آل برای نگهدای کیف چرم باشد. برای جلوگیری از انتقال رنگ به کیف چرم، پارچه رنگی استفاده نکنید.

کیف چرمی را بجای آویزان کردن روی پایه قرار بدهید، زیرا آویزان کردن کیف چرم باعث کشش و دفرمه شده دسته‌های کیف چرم شما می‌شود.

کیف چرم خود را روی سطوح کثیف و خشن قرار ندهید. کیف دستی چرم خود را روی پایه‌های محافظ قرار دهید، تا مانع کثیف شدن زیره و سایش کف کیف چرم دستی شوید و جلوه‌ی صاف و حرفه‌ای کیف حفظ شود.

کیف چرم خود را زیاد پر و سنگین نکنید که به زیپ آن فشار وارد نشود و آسیب ببیند.

کیف چرم و کیف پولی را انتخاب کنید که متناسب با استفاده و نیاز شما باشد. و با پرنکردن جیب‌های مختلف کیف چرم، محفظه‌ها و جاکارتی‌ها، مانع از کشش و دفرمه شدن کیف پول چرم شوید.

هنگام حمل کیف پول خود در کیف دستی می‌توانید با قرار دادن کیف پول چرم در محفظه جداگانه و یا جیب زیپ مشخص در آستر کیف، از ایجاد خراش و بریدگی روی سطح کیف پول چرم خود جلوگیری کنید.

مقاله پیشنهادی تفاوت کیف دوشی و کیف حمایل زنانه

تمیزکردن کیف چرم

همانطور که قبلا گفتیم کیف چرم خود را روزانه با برس تمیز کنید و مانع از جمع شدن آلودگی و گرد و غبار روی سطح کیف چرم شوید.

هرگونه آلودگی روی سطح کیف چرم خود را با یک پارچه خشک و نرم و بدون پرز تمیز کنید. و از محصولات مراقبتی چرم مناسب برای کیف چرم خود استفاده کنید.

تمیز کردن مرتب کیف چرم به حفظ رنگ اولیه کیف چرم و کدر نشدن آن کمک بسیاری می‌کند.

اگر کیف چرم شما مرطوب یا خیس شد بهتر است آن را خشک کنید.

کیف چرم را به آرامی و بدون مالش خشک کنید. توجه داشته باشید که هرگز کیف چرم خیس خود را با حرارت و گرما دادن خشک نکنید.

هنگام خشک کردن کیف چرم داخل آن را پر کنید تا کیف چرم شکل خود را حفظ کند و رطوبت از فضای داخل کیف نیز جذب شود.

کیف چرمی خود را سالی یکی دوبار با پاک کننده‌های مخصوص تمیز کنید و آلودگی‌های سطح کیف چرم را از بین ببرید.

با پارچه‌ای تمیز، غیر رنگی و کمی مرطوب و با حرکت دورانی می‌توانید کیف چرم را تمیز و از گرفتگی منافذ آن جلوگیری کنید تا کیف چرم بتواند به راحتی تنفس کند.

فراموش نکنید که چرم یک پوست است و انعطاف دارد و می‌تواند کشیده شود. لذا، از پر کردن بیش از حد کیف دستی زنانه چرم و کیف پول چرم خودداری کنید.

برخی از نکات نگه‌داری کیف چرم

در صورت استفاده کیف چرمی همراه با جواهرات و لوازمی که امکان ایجاد خراش و بریدیگی را دارند، آن‌ها را در کیسه‌ای جدا بریزید و مراقب باشید کیف چرم آسیب نبیند.

خراش‌ها می‌توانند یک کیف زنانه چرمی بدون نقص و زیبا را از بین برده و معیوب کنند.

اگر در هنگام استفاد از کیف چرمی احتمال باران وجود دارد حتما چتر بردارید، چرم و رطوبت رابطه‌ی خوبی با هم ندارند.

کیف چرمی خود را دور از منابع گرما مثل بخاری یا شوفاژ و نور مستقیم خورشید قرار دهید.

هر چند راحت‌تر است که کیف چرم دستی خود را با وسایل ضروری روزمره آماده و دم دست داشته باشید. اما بهتر است بعد از اتمام روز کیف را خالی کرده و از تاب خوردگی و تغییر شکل کیف چرمی جلوگیری کنیم.

اگر قصد دارید کیف یا چمدان چرم خود را برای مدت طولانی استفاده کنید. بهتر است که سخت افزارهائی مثل زیپ و بست را در کاغذ بپیچید تا از ایجاد خراش ناخواسته روی کیف چرم پیشگیری کنید.

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش