چگونه کفش‌های جیر را تمیز کنیم؟

چگونه کفش‌های جیر را تمیز کنیم؟

جیر ماده بسیار خوبی است، اما برخی از استفاده آن اجتناب می‌کنند زیرا برای حفظ ظاهر زیبا به کمی مراقبت ویژه نیاز دارد. اما ما به شما اطمینان می‌دهیم که مراقبت از جیر آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست! اگر کسی پا روی کفش‌های جیر شما گذاشته است، در این مقاله نحوه تمیز کردن آن‌ها آورده‌ایم تا بتوانید آن‌ها را عالی نگه دارید!

نکته اصلی که جیر را از سایر مواد متمایز می‌کند این است که برای تمیز کردن آن از آب استفاده نخواهید کرد. در واقع، آب جیر را لکه‌دار می‌کند یا حداقل ظاهر آن را به اندازه‌‌ای تغییر می‌دهد که لکه دار به نظر برسد. برای تمیز کردن مناسب جیر، خرید آنلاین یکی از محصولات احياء و مراقب کننده کفش "جير، نبوک و پارچه" کمک بسزایی می‌کند. در کنار این محصول یک برس کفش جیر نیز استفاده می‌شود. شما از این ابزارها برای پاک کردن کثیفی ها و تعمیر الیاف استفاده خواهید کرد تا جیر زیبا به نظر برسد!

ما در ادامه روند گام به گام را برای نحوه تمیز کردن کفش‌های جیر شرح خواهیم داد. بسته به میزان کثیفی کالای شما، ممکن است نیازی به انجام تک تک مراحل برای تمیز کردن آن نباشد.

چگونه کفش‌های جیر را به راحتی تمیز کنیم؟

برای از بین بردن لکه‌های سبک روی جیر، با یک برس کفش جیر با حرکت رفت و برگشت روی لکه را محکم مسواک بزنید یا با پاک کننده جیر لکه‌های نقطه‌ای را تمیز کنید.

برای لکه‌های سنگین‌تر روی جیر، پارچه‌ای را با سرکه سفید یا الکل خیس کنید. پارچه مرطوب شده را با حرکت دایره‌ای روی لکه بمالید، سپس اجازه دهید محل کاملا خشک شود. پس از خشک شدن، از یک برس برای باز کردن پارچه استفاده کنید و کثیفی‌های شل شده را پاک کنید، در ادامه هر کدام از مراحل را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

کفش جیر

1. با استفاده از برس جیر روی لکه را مسواک بزنید

به آرامی نواحی لکه‌دار را در یک جهت مسواک بزنید. مسواک زدن در یک جهت به حذف لایه سطحی کثیفی از روی الیاف کمک می‌کند. پس از اتمام کار، لکه‌ها را دوباره با یک حرکت رفت و برگشت با کمی نیروی بیشتر مسواک بزنید. شما در حال تلاش برای از بین بردن لکه که در زیر سطح به دام افتاده است، هستید.

2. از پاک کننده لکه برای لکه‌های سبک استفاده کنید

اگر اجناس جیر شما خیلی کثیف نیست، ممکن است نیازی به برس زدن نداشته باشید! اما برای لکه‌ها یا کثیفی‌ها، باید از پاک‌کننده جیر که در محصولات موجود است، استفاده کنید. پاک کننده را روی لکه‌ها بمالید و از اعمال فشار نترسید! مالش را تا زمانی که لکه از بین برود ادامه دهید (که ممکن است چند دقیقه طول بکشد، پس صبور باشید!) و به عنوان یک هشدار، مطمئن شوید که این کار را روی یک حوله انجام دهید، یا حتی آن را بیرون از خانه ببرید.

کفش جیر

3. لکه‌ها را با استفاده از سرکه سفید یا الکل مالش دهید

اگر لکه کفش شما هنوز از بین نرفته است، وقت آن است که مواد دیگری را استفاده کنید، مقداری سرکه سفید ساده یا الکل مالشی بردارید و کمی روی یک دستمال سفید بریزید. (بر خلاف آب، سرکه و الکل جیر را لکه دار نمی‌کند!) پارچه مرطوب شده را روی لکه بمالید، سپس بگذارید ناحیه کاملا خشک شود. پس از خشک شدن، از برس استفاده کنید تا لکه را از روی سطح پارچه بردارید و هرگونه کثیفی شل شده را پاک کنید.

کفش جیر

4. برای بازگرداندن بافت صاف به جیر با تیغ آن را اصلاح کنید

پارچه جیر ممکن است بعد از مدتی کمی تار به نظر برسد، اما مراقبت از آن با استفاده از یک تیغ اصلاح قدیمی ساده آسان است. به آرامی تارها را هر جا که بهم ریخته شده است از روی پارچه بتراشید. پس از استفاده از تیغ، از برس خود برای پاک کردن تکه‌های جداشده، استفاده کنید.

کفش جیر

5. با استفاده از برس جیر را مرتب کنید

بعد از آن همه تمیزکاری و کشیدن پارچه، جیر ممکن است کمی نامرتب به نظر برسد. هنگامی که جیر را با یک پارچه سفید آغشته به سرکه یا الکل مالش می‌دهید، سپس بگذارید کاملا خشک شود. پس از خشک شدن، پارچه را برای آخرین بار با استفاده از برس پف‌دار کنید.

6. اسپری محافظ جیر بزنید

مرحله آخر این است که از جیر خود محافظت کنید تا در آینده کاملاً کثیف نشود. می‌توانید اسپری‌های محافظ جیر را بخرید. اسپری محافظ جیر خود را مطابق دستورالعمل نوشته شده روی بسته بندی استفاده کنید. این مرحله اضافی نه تنها پاک کننده جیر شما را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند، بلکه تمیز کردن آن را در آینده آسان‌تر می‌کند!

نکاتی برای از بین بردن لکه‌های روی جیر

مرحله آخر به شما کمک می‌کند تا بیشتر انواع لکه‌ها را به راحتی از روی وسایل جیر پاک کنید. اما فقط در صورتی که با یک لکه سخت مواجه شدید، چند نکته اضافی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند، که در ادامه آورده‌ایم.

لکه‌های آب

از یک برس مرطوب برای کمی خیس کردن لکه استفاده کنید، سپس آب اضافی را با یک دستمال کاغذی خشک کنید. بگذارید یک شب تا صبح خشک شود. سعی نکنید محصول را سریع خشک کنید و از خشک کردن آن در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید زیرا ممکن است باعث محو شدن رنگ کفش شود.

لکه روغن یا گریس

روی لکه را با نشاسته ذرت بپوشانید تا روغن را جذب کند. بگذارید یک شب بماند و سپس صبح لکه را به آرامی با یک برس مرطوب خیس کنید، سپس لکه را پاک کنید.

لکه گل و لای

قبل از تمیز کردن مورد خود، اجازه دهید گل خشک شود. پس از خشک شدن باید بتوانید آن را تکه تکه کنید. از برس خود برای خلاص شدن از شر تکه‌های کوچک‌تر خاک استفاده کنید.

لکه موم یا صمغ

کفش جیر خود را در فریزر قرار دهید تا موم یا آدامس سفت شود. سپس آن را تکه تکه کنید و ذرات کوچک‌تر را با برس پاک کنید.

لکه خون

مقداری پراکسید هیدروژن را روی یک حوله کاغذی یا توپ پنبه‌ای بریزید و به آرامی روی لکه بکشید تا پاک شود.

لکه جوهر

جوهر را با دستمال کاغذی بکشید تا اگر هنوز خیس است مقداری از جوهر را جذب کند. اگر جوهر گیر کرده است، می‌توانید از الکل مالشی برای از بین بردن لکه استفاده کنید. همچنین ممکن است لازم باشد آن را با پاک کننده مخصوص جیر خود تمیز کنید.

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش