همه آن‌چه که باید در مورد زیره کفش بدانید

همه آن‌چه که باید در مورد زیره کفش بدانید

اکثر مردم هنگام خرید کفش به کف کفش فکر نمی‌کنند. در واقع، پوشیدن کفش‌های نامناسب در یک زمین خاص می‌تواند به کفش‌‌ها یا به پاهای شما آسیب برساند. اگرچه امروزه تولیدکنندگان کفش اطمینان می‌دهند که همه زیره‌ها سطحی از چسبندگی را فراهم می‌کنند، کفش بدون کفه مانند راه رفتن پابرهنه است.

بدون کفی، کفش‌ها به پاهای شما آسیب می‌زنند و باعث چندین بیماری دیگر نیز می‌شوند. بنابراین، زیره‌ها بخش اصلی کفش‌ها هستند.

اما مشکل اینجاست که انواع زیادی از زیره کفش‌ها در بازار موجود است و شما باید قبل از خرید با جزئیات آن‌ها آشنا باشید. بنابراین، امروز در این مقاله به شما در مورد انواع زیره‌های نصب شده در کفش و اینکه چرا بهترین در بین آن‌ها زیره‌های لاستیکی هستند، خواهیم گفت.

زیره کفش یا به طور ساده زیر کفش، قسمت پایینی کفش است که مستقیماً با زمین یا پایه تماس دارد. زیره کفش از مواد مختلفی مانند لاستیک، چرم، پلی اورتان، ترکیبات پی وی سی و غیره ساخته شده است.

زیره کفش مهم‌ترین قسمت یک کفش است زیرا کل راحتی راه رفتن شما به آن بستگی دارد. کفش‌های اسپرت چرم دارای زیره‌های باکیفیت هستند. با این حال، شما مواد زیره با کیفیت پایین را در بیشترین کفش‌ها خواهید یافت.

انواع زیره کفش

به طور عمده 9 نوع زیره کفش در بازار وجود دارد، بیایید یک به یک آن‌ها را مورد بحث قرار دهیم.

1. کفی لاستیکی

همانطور که از نام آن پیداست، کفه‌های لاستیکی از لاستیک که ممکن است ارگانیک یا بازیافتی باشد، ساخته شده‌اند. این‌ها موادی هستند که معمولاً برای زیره کفش استفاده می‌شوند. کفش‌هایی که دارای این زیره هستند معمولاً در کفش‌های اداری یا برای کفش‌های رسمی استفاده می‌شوند. برخی از کفش‌های کوهنوردی نیز حاوی این نوع کف هستند. این‌ها بهترین ماده برای کفش‌های چرمی هستند.

2. زیره‌های ضخیم Lugged

از زیره‌های لاستیکی به ارث رسیده یا می‌توان گفت که کفی‌های لاستیکی والد زیره‌های Lugged هستند. این نوع از زیره‌های کفش با استفاده از یک لایه لاستیک ضخیم با طرح‌های چسبندگی اضافی ساخته می‌شوند.

بنابراین، کاربر ممکن است تجربه بهتری را احساس کند. زیره‌های پردار معمولاً در کفش‌های ورزشی و کفش‌های پیاده‌روی پیشرفته استفاده می‌شوند. بنابراین، به طور خلاصه، می‌توان گفت که زیره‌های بلند بهترین مواد زیره برای کفش‌های ورزشی هستند.

3. چوب پنبه

وقتی در مورد کفی‌های چوب پنبه‌ای صحبت می‌کنیم، اولین چیزی که ذهن شما را به خود مشغول می‌کند تسکین درد و راحتی است. چوب پنبه یک ماده طبیعی همه کاره بسیار معروف است. بسیاری از چیزها مانند تابلوهای اعلانات، بطری های شراب، آثار هنری و ... از چوب پنبه ساخته شده است.

کفی‌های ساخته شده از این ماده، از نظر آناتومیکی شرایط مناسبی را ارائه می‌دهند. کفی‌های چوب پنبه معمولاً در کفش‌های روزمره و در کفش‌هایی که برای افراد مسن ساخته می‌شوند استفاده می‌شود. جوانان یا نوجوانان به ندرت از این زیره‌ها استفاده می‌کنند. نکته مثبت در مورد این زیره‌ها این است که بسیار مقرون به صرفه عرضه می‌شود.

کفش اسپرت مردانه

4. کفی‌های Camp

کفی‌های کمپ برای پوشیدن گاه به گاه طراحی شده‌اند و کشش و پایداری عالی را برای کاربر فراهم می‌کنند. این زیره‌ها سبک وزن و ضد آب نیز هستند. کفی کمپ از لاستیک ساخته شده است و این کفی‌ها نیز در مقایسه با سایر کفه های لاستیکی بسیار ارزان هستند. بنابراین اگر به خرید کفش‌هایی با کفی لاستیکی در محدوده‌ای مقرون‌به‌صرفه فکر می‌کنید، کفی کمپ گزینه‌ای عالی است.

مقاله پیشنهادی چند نکته مهم که هنگام خرید کفش چرمی باید به آن توجه کنید

5. زیره چرم

کفی‌های چرمی از زمان‌های بسیار قدیم بسیار محبوب و ماندگار بوده‌اند. آن‌ها برای استفاده رسمی بسیار محبوب هستند. زیره‌های چرمی در صورتی که به درستی نگهداری شوند بسیار قابل اعتماد و بادوام هستند. محبوب‌ترین نکته مثبت برای کاربرانی که از کفش‌هایی با زیره چرمی استفاده می‌کنند این است که پاهای شما عرق نمی‌کند و قابلیت قالب گیری به هر شکل پا را دارد. زیره چرم یکی از رایج‌ترین مواد زیره کفش است که بیشتر در کفش‌های رسمی استفاده می‌شود.

6. کفی ترکیبی

این نوع زیره‌های کفش در دهه اخیر بسیار محبوب شده‌اند. همانطور که از نامش پیداست، این زیره‌ها ترکیبی از زیره چرم و لاستیکی هستند. کفش‌هایی که این کفی‌ها را دارند نیز کاملاً با کیفیت و با دوام هستند، اما شرایط نگهداری یکسان است، آن‌ها به تعمیر و نگهداری نیاز دارند.

7. کفی‌های ریج وی

کفی‌های Ridgeway گونه‌ای از کفه‌های لاستیکی هستند. این کفی‌ها بسیار بادوام و محکم هستند. کفش‌هایی که این نوع زیره‌ها را دارند برای استفاده خشن مناسب هستند زیرا کانال‌های برآمدگی برای کشش و ثبات در آن‌ها بیشتر هستند. این کفی‌ها بسیار سبک وزن بوده و نمای برجسته‌ای دارند.

8. کفی ABS

فرم کامل ABS "اکریلونیتریل بوتادین استایرن" است . کفی ABS از پلاستیک ساخته شده است. این کفی‌ها بسیار بادوام هستند. برخی از ویژگی‌های خاص این زیره‌ها مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر سایش، قالب‌گیری آسان و پایداری زیاد است.

این کفی‌ها خوب هستند، اما دارای برخی عوامل منفی، مانند اینکه برای شرایط آب و هوایی، چه هوا خیلی سرد یا خیلی گرم باشد هستند. این زیره‌ها برای کفش‌های فانتزی به خصوص برای دختران بسیار محبوب هستند.

9. کفی پلی اورتان

پلی اورتان یک ماده پلاستیکی است که به اشکال مختلف وجود دارد. می‌توان آن را به گونه‌ای طراحی کرد که سفت یا انعطاف پذیر باشد. این کفی‌ها دارای نکات مثبت زیادی هستند که آن‌ها را از سایر کفی‌های دیگر معروف‌تر می‌کند.

مزایای زیره پلی اورتان:

  • ضد آب هستند.
  • راحت و بادوام هستند.
  • خواص مکانیکی طولانی مدت دارند.

کفش‌هایی که این نوع زیره‌ها را دارند عموماً توسط افراد حرفه‌ای مانند لوله کش، برق، عمران، مهندسین مکانیک و ... استفاده می‌شود. زیرا دارای ویژگی‌هایی هستند که برای این نوع حرفه‌ای بسیار مناسب است.

برخی از این ویژگی‌ها مقاومت در برابر لغزش، چگالی کم، بدنه ضد ضربه، مقاومت در برابر سایش عالی و ... است.

ما تقریباً در مورد هر نوع زیره کفش به شما اطلاعات دادیم. هر کفی منحصر به فرد است و دارای مزایا و معایبی نیز می‌باشد. این بودجه و حرفه شماست که باعث می شود هر کفی را انتخاب کنید. بنابراین یک بار امتحان کردن آن‌ها ایده بدی نیست.

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش