آیا کفش چرم جا باز می‌کند

آیا کفش چرم جا باز می‌کند

 

با جستجوی دقیق در فروشگاه‌های آنلاین، ممکن است کفش چرمی که به دنبال آن هستید را پیدا کرده و خریداری کنید. اما وقتی آن را دریافت می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که برای شما کمی تنگ است و باعث اذیت پای شما می‌شود. یا حتی ممکن است هنگامی که به فروشگاه مراجعه کرده و یک کفش را انتخاب و پوشیده‌اید، ابتدا احساس تنگی نکنید و به نظر برسد که اندازه‌ی آن مناسب پای شماست. اما پس از خرید و استفاده از نیم بوت چرم زنانه یا مردانه، با تاول پا و درد پا مواجه شوید. تنگی کفش‌ها آزاردهنده است و علاوه بر درد در ناحیه‌ی پا، ممکن است باعث بروز بیماری‌ها و مشکلات در ستون فقرات شود، که کم‌ترین آنها زخم و تاول پا است. خبر خوب این است که اگر کفش‌های شما کمی برایتان کوچک باشند، نیازی به برگرداندن آنها به فروشگاه نیست. راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها کفش خود را به حد مطلوبی گشاد کنید و از پوشیدن کفش‌های مورد علاقه خود لذت ببرید. در ادامه به این سوال که چگونه می‌توان کفش چرم تنگ را گشاد کرد، راهکارهایی را برای شما توضیح خواهیم داد.

راه‌های گشاد کردن کفش‌های چرم

در ادامه به بیان روش‌هایی برای گشاد کردن کفش‌های تنگ خواهیم پرداخت.

با کفش چرم خود در خانه راه بروید

کفش‌های ساخته شده از چرم طبیعی، موادی انعطاف‌پذیر و قابل تطبیق هستند. به همین دلیل، پوشیدن آنها به طور مکرر باعث کشش چرم می‌شود و ممکن است کفش جای بیشتری را باز کند. اما باید توجه داشت که این روش ممکن است مدتی طول بکشد. بنابراین، پیشنهاد ما این است که بلافاصله پس از خرید کفش چرم، آنها را با جوراب‌های ضخیم در خانه پوشیده و با آنها راه بروید. سپس پس از چند دقیقه، کفش را از پا خود بیرون بیاورید تا استراحت کنید و سپس دوباره آنها را بپوشید و راه بروید. استفاده از جوراب‌های ضخیم علاوه بر کمک به باز شدن کفش، می‌تواند باعث کاهش ناراحتی پای شما نیز شود.

استفاده از سرما برای باز کردن کفش‌های چرم

استفاده از یخ یکی از روش‌های موثر برای افزایش کشش چرم است. همانطور که می‌دانید، آب هنگامی که یخ می‌زند، منبسط می‌شود. برای این تکنیک، شما نیاز به یک کیسه پلاستیکی کوچک دارید که یک سوم آن را با آب پر کنید. سپس کیسه‌ها را درون کفش‌ها قرار داده و آنها را در یک کیسه دیگر قرار داده و در فریزر قرار دهید و اجازه دهید آب یخ بزند. سپس کفش‌ها را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید یخ باز شود. بعد از آن کفش‌ها را امتحان کنید. هنگام استفاده از این تکنیک، مراقب باشید که آبی که درون کفش قرار داده‌اید، نشتی نکند و کفش خیس نشود. مزیت استفاده از این روش این است که دیگر نیازی به فشار زدن پای خود ندارید، بلکه می‌توانید از قدرت یخ به جای قدرت پای خود استفاده کنید.

استفاده از گرما برای باز کردن کفش‌های چرم

نیم بوت چرم زنانه

۱. انتخاب جوراب‌های ضخیم‌تر: ابتدا جوراب‌های ضخیم‌ خود را بپوشید. اگر جوراب ضخیم ندارید، می‌توانید از چند جفت جوراب نازک‌تر استفاده کنید. جوراب‌های پشمی معمولاً بیشترین کمک را به شما در این مورد ارائه می‌دهند.

۲. استفاده از سشوار: سشوار خود را به حرارت متوسط تنظیم کرده و برای حدود ۳۰ ثانیه روی بخش‌های کفش که برای شما تنگ است، بگیرید. در حین انجام این حرکت، پاهای خود را حرکت دهید؛ به عنوان مثال، انگشتان پا را به جلو و عقب خم کنید تا کفش جای بیشتری باز کند. این کار را در مجموع دو دقیقه بر روی هر کفش انجام دهید.
۳. خنک کردن کفش‌ها: کفش‌ها را روی پای خود بگذارید تا خنک شوند.
۴. تست کفش: پس از خنک شدن کفش‌ها، آن‌ها را از پا بیرون بیاورید و جوراب‌های معمولی خود را بپوشید. سپس کفش‌ها را دوباره بپوشید و با قدم زدن در اطراف آزمایش کنید. اگر پای شما در کفش راحت است، این به معنای پایان کار است. اما اگر کفش همچنان تنگ باقی ماند، این فرآیند را چند روز دیگر تکرار کنید.
توجه: در حین استفاده از سشوار مراقب باشید که به کفش آسیب نزنید؛ اگر کفش‌ها کیفیت پایینی داشته باشند، ممکن است در برخورد با حرارت، چسب آن‌ها باز شود.

استفاده از ابزار مخصوص برای جا باز کردن کفش

یکی از روش‌های موثر برای باز کردن کفش، استفاده از برانکارد کفش یا همان "درخت چوبی کفش" است. این وسیله قالبی چوبی یا پلاستیکی است که درون کفش قرار می‌گیرد و دارای دستگیره‌هایی است که با پیچاندن آن می‌توان طول و عرض کفش را افزایش داد. در استفاده از این قالب‌ها، باید مراقب باشید که کفش بیش از حد گشاد نشود. این وسیله را درون کفش قرار داده و به مدت حداقل ۲۴ ساعت صبر کنید تا سایز کفش به اندازه دلخواه شما تغییر کند.
قاشق یکی از ابزارهای دیگری است که می‌تواند به شما کمک کند، اما میزان تاثیرگذاری آن ممکن است کمتر باشد. برای استفاده از این روش، می‌توانید از پشت قاشق برای افزایش فشار در نقاطی که در پشت پا قرار می‌گیرند، استفاده کنید. اما باید در استفاده از این روش احتیاط کنید تا کفش در اثر وارد کردن فشار زیاد آسیب نبیند.

استفاده از اسپری مخصوص برای باز کردن کفش‌های چرم

چرم به طور معمول با گذر زمان نرم می‌شود و جای بیشتری باز می‌کند، اما این فرآیند ممکن است مدتی طول بکشد. امروزه برای تسریع در افزایش کشسانی چرم، اسپری‌هایی وجود دارند که به بازار عرضه شده‌اند و باعث نرم شدن الیاف چرم می‌شوند. اکثر این اسپری‌ها بر پایه الکل هستند و سریع خشک می‌شوند.
برای استفاده از این روش، ابتدا کفش خود را بپوشید یا برانکارد کفش را درون آن قرار دهید. سپس از اسپری مخصوص استفاده کنید و آن را بر روی کفش پاشید تا کفش نرم شود و قالب پای شما شود. اگر اسپری نرم‌کننده مخصوص را در اختیار ندارید، می‌توانید از ترکیب آب و الکل نیز استفاده کنید.

استفاده از روزنامه خیس برای باز کردن کفش‌ها

ابتدا چند برگ از روزنامه را با آب مرطوب کنید، سپس آن‌ها را به طور ملایم مچاله کرده و در داخل کفش قرار دهید. حالا صبر کنید تا کفش‌ها به طور کامل خشک شوند. اما به یاد داشته باشید که کاغذها نباید بیش از حد خیس شوند، تا از آسیب به کفش‌ها جلوگیری شود.
استفاده از دانه‌ها برای باز کردن کفش
دانه‌هایی مانند جو، گندم و برنج دارای خاصیت جذب آب و متورم شدن هستند. این ویژگی را می‌توانید برای افزایش اندازه کفش خود بهره ببرید. برای این منظور، مقداری از دانه جو را داخل یک پلاستیک قرار داده و سپس روی آن آب بریزید. سپس کیسه را داخل کفش قرار دهید و به مدت ۱۲ ساعت صبر کنید. پس از این مدت، کیسه را از کفش خارج کرده و کفش را امتحان کنید.

میزان افزایش اندازه کفش چرم

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که در صورت استفاده از این روش‌ها، کفش چرم به چه میزانی جا باز می‌کند؟ پاسخ این سوال این است که میزان کشسانی کفش چرم به نوع چرم و مواد مورد استفاده در ساخت آن بستگی دارد. برخی از انواع چرم‌ها انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی بیشتری دارند. اما به طور کلی، با استفاده از این روش می‌توانید اندازه کفش را به طور ملایم از نیم تا یک سایز افزایش دهید.

سخن پایانی

کفش‌های چرم به طور عمومی از نوعی ماده انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم هستند که به طور طبیعی با استفاده و زمان، اندکی جا می‌بازند. این انعطاف‌پذیری بسته به نوع چرم و شرایط استفاده متفاوت است. همچنین، از روش‌های مختلفی مانند استفاده از ابزارهای خاص یا روش‌های خانگی می‌توان برای باز کردن کفش‌های چرم استفاده کرد. اما باید توجه داشت که استفاده از روش‌های نادرست ممکن است به کفش‌ها آسیب برساند و در برخی موارد، ممکن است باعث افزایش سریع اندازه کفش شود که باعث نامناسب شدن آن برای پاشنه می‌شود. بنابراین، بهتر است از روش‌های مورد تأیید و راهنمایی متخصصان استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.
چرم، با ویژگی‌های شگفت‌انگیزی مانند انعطاف‌پذیری، محصولاتی را به وجود می‌آورد که پس از مدتی از استفاده، راحتی بیشتری به شما می‌بخشد. اما اگر عجله دارید و می‌خواهید این فرآیند را تسریع کنید، می‌توانید به سادگی روش‌های بالا را امتحان کنید. اگرچه این روش‌ها می‌توانند کفش‌های شما را گشاد‌تر کنند، اما باید به خطرات آنها نیز توجه کنید؛ زیرا ممکن است به دلیل گرما، آب یا فشار زیاد، محصولات چرمی گران‌بها شما را به خطر بیاندازند. بنابراین، پیشنهاد می‌دهیم که از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید یا در استفاده از این روش‌ها احتیاط کنید.
ضمناً، باید به یاد داشته باشید که کفش‌های چرم طبیعی و اصل قابلیت افزایش سایز دارند، در حالی که کفش‌های تولید شده از چرم مصنوعی به سختی جا باز می‌کنند. بنابراین، هنگام خرید، به طبیعی بودن چرم توجه کنید و از فروشگاه‌های معتبر خرید نمایید.
فروشگاه چرم نیکلاس، سال‌هاست که در زمینه تولید محصولات از چرم طبیعی و با کیفیت فعالیت می‌کند. ما در طول سال‌ها تلاش کرده‌ایم که با استفاده از استانداردهای بالا و بهترین مواد، کفش‌هایی با کیفیت و استاندارد برای مشتریان عزیزمان تولید کنیم. برای مشاهده انواع کفش‌های چرمی و خرید آنلاین، می‌توانید به فروشگاه آنلاین کیف و کفش چرم نیکلاس مراجعه کنید و از تنوع محصولات ما بهره‌مند شوید.








نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش