تفاوت چرم گاو و چرم بز

تفاوت چرم گاو و چرم بز

پوست بز، مانند پوست گاو، قابل درمان، دباغی و تولید محصولات مختلف است. چرم گاو در مقایسه با پوست بز به دلیل پوست ضخیمتر، به طور کلی دوام بیشتری دارد، اما هر کدام کاربردها، مزایا و معایب خاص خود را دارند، به خصوص در هنگام استفاده از آن‌ها در پروژه‌های صنایع دستی.

با این حال، بسیاری از ما تصور می‌کنیم که وقتی می‌گویید چرم، منظور شما چرم گاو است. در واقع، چرم بزی به همان اندازه محبوب است و حتی مزایای زیادی نسبت به چرم گاوی دارد.

چرم بزی در مقابل چرم گاوی چه تفاوت‌هایی با هم دارند و کدام بهتر است؟

محصولات تهیه شده از پوست بز، نرم‌تر، سبک‌تر و انعطاف‌پذیرتر از چرم گاوی هستند، کار با آن بسیار آسان‌تر است و اغلب استفاده از آن راحت‌تر است. با این حال، چرم گاوی قوی‌تر، سنگین‌تر و در نتیجه عایق بهتری است و همچنین در کل دوام بیشتری دارد. تفاوت اصلی در سختی این دو ماده است. چرم گاو سخت‌تر است و در نتیجه بادوام تر است. چرم بز نرم تر و در نتیجه شکل پذیرتر است.

بنابراین، بهترین گزینه چرمی برای انتخاب به محصول شما بستگی دارد، دستکش‌های چرمی زنانه زنانه بهترین گزینه برای استفاده از چرم بز هستند.

آیا چرم بز نرم‌تر از چرم گاوی است؟

پوست بزها حتی از گوساله نازک‌تر است و بنابراین چرم نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتری تولید می‌کنند. بسیاری استدلال می‌کنند که این تمام مزایای اصلی چرم بزی نسبت به چرم گاوی است. چرم بز بسیار نرم است و بنابراین بسیار کشش و انعطاف پذیرتر است. این بدان معناست که در یک مفهوم ساده، می‌توان از چرم بز برای تهیه اقلام بسیار متنوع‌تری نسبت به چرم گاوی استفاده کرد. می‌توان آن را کشیده و تا جایی که می‌توان تغییر داد، اما این کار به نوعی برای چرم گاوی خیلی سخت است. چرم بز نیز به دلیل نرمی آن وزن بسیار کمتری نسبت به چرم گاوی دارد. تفاوت زیادی در این زمینه وجود ندارد، اما چرم بزی سبک‌تر از گاوی است. باز هم می‌توانید با چرم بزی وسایلی بسازید که نمی‌توانید با چرم گاوی، اما، بله، در نهایت، چرم بزی بسیار بسیار صاف‌تر از چرم گاوی است. در واقع، این، و انعطاف پذیری آن، منطقه اصلی است که در آن چرم گاوی شکست می‌خورد.

آیا چرم بز ارزان‌تر از چرم گاوی است؟

این سوال بیشتر به این بستگی دارد که در کدام منطقه زندگی می‌کنید و در مورد چه نوع چرم بزی صحبت می‌کنید. هر دو نوع چرم در بسیاری از نقاط مختلف جهان به صورت انبوه تولید می‌شوند، بنابراین به طور طبیعی، این امر منجر به تولید چرم بیشتر و با کیفیت‌تر شده است. با این حال، به طور کلی، چرم بزی در مقایسه با چرم گاوی نسبتاً ارزان است. بزهایی که می‌توان از آن‌ها برای ساختن چرم استفاده کرد، به طور شگفت انگیزی، فراوان‌تر از گاو در جهان هستند. به همین دلیل، معمولا ارزان تر است. همچنین کاهش دوام آن نیز باعث ارزانتر شدن آن شده است. هنگامی که شما برای مبلغ زیادی را بابت تهیه چرم گاوی که ممکن است برای چندین دهه از آن استفاده کنید، می‌بینید، فروشنده این را می داند و قیمت آن را بر اساس آن تعیین می کند. در برخی موارد ادعا می‌شود که برخی از نژادهای خاص بز دارای چرم با کیفیت برتر هستند و ممکن است گرانتر از بیشتر چرم های معمولی گاوی باشد.

آیا پوست بز از چرم گوساله بادوام تر است؟

در حالی که چرم به طور کلی از گاوهای بالغ گرفته می‌شود نه از گوساله، اما واقعاً هیچ تفاوتی در دوام چرم ندارد. چرم پوست گوساله تا حدودی انعطاف پذیرتر و سبک تر است، اما معمولا به اندازه ای نیست که تفاوت زیادی در دوام ایجاد کند. پوست بز در طول رشد بز همیشه سبک وزن است و بنابراین همیشه چرمی دارید که دوام کمتری نسبت به چرم گاوی دارد. با این حال، ماهیت چرم تقریباً همیشه کاملاً بادوام است.

دستکش چرم زنانه

قوی ترین چرم چیست؟

در طول سال‌ها تعداد زیادی رقیب وجود داشته‌اند، اما پاسخ چرم گاو، بز، گوسفند یا هر چیزی که واقعاً انتظارش را داشته باشید نیست، حیوانی که قوی‌ترین چرم را دارد کانگورو استرالیایی است. با توجه به نسبت قدرت به وزن حیوان، چرم کانگورو سبک‌تر از سایرین است، با این حال، با توجه به ضخامت نسبی آن، چرم کانگورو قوی‌تر است. بنابراین، چرم کانگورو یک لباس سبک وزن را که در عین حال بسیار قوی است، ارائه می‌دهد. البته، چرم گاو نیز قوی است، اما به اندازه چرم کانگرو سبک وزن نیست .

ماندگاری چرم بز چقدر است؟

اولین چیزی که باید گفت این است که همه چیز به این بستگی دارد که چقدر از محصولات چرمی خود مراقبت می‌کنید. شما باید دقیقاً بدانید چگونه چرم را در بهترین حالت خود نگه دارید، در غیر این صورت نصف زمانی که می‌تواند دوام نخواهد داشت. اگر به درستی از آن مراقبت شود، یک کالای چرمی بز به راحتی می تواند 15 تا 20 سال دوام بیاورد

نتیجه

پس راه قطعی برای گفتن اینکه کدام یک بهتر است وجود ندارد. همه چیز بستگی به محصول چرمی دارد که شما به دنبال آن هستید. ساده‌ترین و مختصرترین راه برای برجسته کردن تفاوت‌ها این است که چرم گاوی قوی‌تر و بادوام‌تر است، چرم بزی نرم‌تر و کم‌دوام‌تر، اما انعطاف‌پذیرتر است. اگر می خواهید کالای شما برای مدت طولانی دوام بیاورد، چرم گاوی بهترین گزینه برای شماست. اگر می‌خواهید انعطاف‌پذیرتر باشد، پس به سراغ چرم بزی بروید، اما مراقبت از آن را جدی بگیرید.

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش