سوالات مهمی که قبل از خرید محصولات چرمی باید بپرسید

سوالات مهمی که قبل از خرید محصولات چرمی باید بپرسید

به همین دلیل، به عنوان ماده‌ای برای ساخت ژاکت، کفش، چکمه، کیف، کیف پول، کمربند، اثاثیه منزل، حتی چادرهای فضای باز تقاضای زیادی دارد. چرم اصل گران است و معمولاً برخی هنگام خرید در مورد کالای تقلبی یا اصلی گیج می‌شوند، آن‌ها می‌توانند تقریباً یکسان به نظر برسند. در این مقاله درباره عواملی که هنگام خرید چرم باید به آن‌ها توجه کنید صحبت کرده‌ایم.

یکی دیگر از مشکلات خرید چرم، تفاوت کیفیت بین انواع چرم است، کدام یک را بخریم؟

بسیاری از مردم فریب می‌خورند و چرم بی‌کیفیت را به قیمت چرم درجه یک خریداری می کنند. چرم مصنوعی می‌تواند به زیبایی چرم به نظر برسد و می‌تواند هر کسی را فریب دهد. چرم مصنوعی فقط چرم بازسازی شده از الیاف چرمی است که با لاتکس به هم چسبیده‌اند، اصلاً آن چیزی نیست که به نام چرم می‌خواهید بخرید.

همچنین ممکن است فریب خورده باشید و محصولاتی را بخرید که از پوست‌های ارزان‌تری ساخته شده‌اند که از نظر شیمیایی بهینه می‌شوند تا ظاهر بهتری داشته باشند.

استفاده، ظاهر و سبک محصول، همه مهم هستند اما کیفیت چرم مهم‌تر است. برای اینکه کیفیت چرم را بسنجید در ادامه سوالاتی را ارائه کرده‌ایم تا با پاسخ به آن‌ها کیفیت چرم را تشخیص دهید.

برچسب روی محصول چه می‌گوید؟

برچسب محصول اولین چیزی است که باید بررسی کنید. خواندن چاپ ریز روی برچسب محصول چرمی که می‌خرید مهم است، اگر روی آن نوشته شده باشد 100% چرم، ممکن است همینطور باشد.

وقتی آن را لمس می‌کنید چه احساسی و ظاهری دارد؟

آیا سطح صافی دارد یا احساس می‌کنید دستان خود را روی پلاستیک می‌گذارید اگر چنین احساس می‌شود، ممکن است چرم دباغی شده با مواد شیمیایی ضعیف باشد. در بین چرم خوب، چرم با کیفیت پایین‌تر می‌تواند سفت( به دلیل پوشش اضافی اضافه شده به آن) باشد.

وقتی چرم مصنوعی را خم می‌کنید، مانند چرم اصل خم نمی‌شود، چرم تقلبی حتی ممکن است ترک بخورد. چرم خوب دارای الگوهای ناهموار طبیعی خواهد بود، چرم‌های مصنوعی این الگوها را کپی می‌کنند اما بیش از حد متقارن و تمیز خواهند بود.

اگر نگران پوست حیوانات هستید که چرم شما از آن ساخته شده است. اگر نگران ظلم به حیوانات در تولید چرم هستید، به برچسب‌های 100% چرم گیاهی مورد توجه کنید. چرم گاو، پوست گوساله و پوست بره محبوب‌ترین چرم‌های مورد استفاده هستند.

پوست بره نرم‌ترین در بین این سه است و پس از آن پوست گوساله و سپس چرم گاوی به ترتیب قرار دارند و چرم گاوی بادوام‌ترین چرم است. سایر چرم‌های بادوام از پوست بز، گاومیش کوهان دار امریکایی، گوزن، بز، پوست خوک، اسب و گاومیش ساخته می‌شود. از شترمرغ، تمساح، پوست مار و حتی کانگورو برای تولید کفش، کیف چرم و... استفاده می‌شود.

کت‌های چرمی معمولا از پوست بره ساخته می‌شوند و این چرم بسیار گران است. پوست گوساله برای ساخت کفش ترجیح داده می‌شود. پوست خوک، بز و بره نازک هستند و برای ساخت دستکش و لباس استفاده می‌شوند. جیر نوعی چرم با سطحی است که برای پروژه‌هایی که واقعا ناهموار به نظر می‌رسند عالی است. معمولا از پوست بز یا بره درست می‌شود.

جیر بز بادوام و قوی است. جیر بره نرم‌تر است. بسیاری از مواد دیگر وجود دارند که دقیقاً شبیه جیر هستند. بنابراین هنگام خرید این ماده گران قیمت مراقب باشید. چرم نوبوک چرم با کیفیتی مشابهی است که از چرم مرغوب گاو ساخته شده است و بسیار بادوام و بسیار گران است.

کیف اداری مردانه

آیا چرم آب را جذب می‌کند؟

چرم پوستی و دارای منافذ است و آب را جذب می‌کند. اگر چرم مصنوعی باشد آب از آن خارج می‌شود. اگر روی سطح چرم طبیعی پولیش‌های زیادی انجام شده باشد، قدرت جذب کمتری دارد.

آیا کارخانه چرم سازی استانداردهای کیفیت را حفظ می‌کند؟

دباغی فرآیند تبدیل پوست حیوانات به چرم است که از برداشتن مو از پوست، تمیز کردن لاشه از پوست، حفظ چرم و سپس رنگرزی شروع می‌شود. تمامی این فرآیندها بر کیفیت چرم نهایی تاثیر می‌گذارد. چرم باید از دباغی تهیه شود که استانداردهای کیفیت را رعایت کند. شرکتی که چرم را تولید می‌کند باید قبل از قابل استفاده شدن، به نکات زیادی توجه کند.

اگر تصمیم به خرید چرم فرآوری شده دارید از یک کارخانه چرم سازی معروف که از فناوری تمیز با حداقل تأثیرات زیست محیطی پیروی می‌کند، برای شما و جهان مفید است، خرید کنید.

چرم دباغی شده بادوام و همینطور چرم دباغی شده گیاهی سالم‌تر و طبیعی‌تر است.

ضخامت چرم چقدر باید باشد؟

اگر خیلی ضخیم است که هنگام خم شدن ترک می‌خورد یا خیلی نازک و ظریف است که می‌شکند، تقلبی است. ضخامت چرم می تواند به محصول بستگی داشته باشد. ضخامت چرم در کفش برای حفظ ساختار خود باید ضخیم باشد. چکمه‌ها چرم ضخیم‌تری نسبت به کفش معمولی دارند.

کمربند چرم نیز از چرم ضخیم ساخته خواهند شد. اما کیف و کیف پول زنانه از چرم نازک ساخته می‌شوند. چرم ضخیم فاقد انعطاف پذیری است اما محصول را با دوام می‌سازد. اگر چرم خیلی نازک باشد ممکن است ترکیبی از چرم و مصنوعی باشد. ضخامت چرم ارتباط چندانی با انعطاف چرم و احساس و لطافت آن ندارد.

انعطاف پذیری چرم باید چگونه باشد؟

چرم ممکن است سفت باشد که یکی از معایب برخی از انواع آن است، به خصوص زمانی که هوا سرد است. احساس و آسیب پذیری چرم به انتخاب خود شما بستگی دارد، ممکن است بخواهید چرم نرم برای لباس بخرید. نیمه نرم برای کیف، کیف پول؛ نیمه سفت برای کفش و برخی کیف‌ها؛ سفت برای کمربند و چکمه مناسب است.

دوخت روی چرم چگونه باید باشد؟

محصولات چرمی بد کیفیت دوخت خوبی نخواهند داشت. دوخت آن‌ها با نخ‌های نازک انجام می‌شود. اگر محصولی که دارید به خوبی با نخ باکیفیت بالا دوخته شده است چرم طبیعی خواهد بود.

تفاوت بوی چرم اصل و چرم تقلبی چیست؟

اگربوی گندیده یا ماندگار مواد شیمیایی را استشمام می‌کنید. این نشان دهنده کیفیت پایین چرم است.

اقدامات احتیاطی در هنگام خرید چرم اطمینان حاصل کنید که چرم بدون ایرادات اساسی از جمله: خراش و نیش حشرات، سوراخ و... است.

اطمینان حاصل کنید که چرم هنگام لمس آن انعطاف پذیر باشد و شکننده یا سفت نیست.

اطمینان حاصل کنید که چرم بوی خوبی دارد. بوی خوب چرم طبیعی، کیفیت چرم درجه یک را نشان می‌دهد. بوی پلاستیکی نشان از کیفیت پایین چرم است.

گاهی اوقات وقتی در حال خرید محصولات چرمی هستید، تولیدکنندگان با ساختن قطعاتی از محصول با چرم کم کیفیت شما را فریب می‌دهند، پس حتما آن را از داخل نیز بررسی کنید.

شما باید تعداد دفعات استفاده و نوع استفاده از چرم را بدانید. برای استفاده مکرر یک چرم با سطح صیقلی را انتخاب کنید. تا هنگام کثیف شدن یک دستمال مرطوب بتواند سریع آن را تمیز کند.

حتی کسانی که تجربه بیشتری در زمینه خرید چرم دارند هم فریب چرم کم عیار را می‌خورند. بنابراین هنگام خرید چرم هوشیار بودن یک ضرورت است. توجه به این نکات برای به دست آوردن چرم خوب که برای مدت طولانی دوام می‌آورد و ارزش پولی را که برای آن خرج کرده‌اید دارد، ضروری است.

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش