علت پوسته پوسته شدن محصولات چرمی چیست

علت پوسته پوسته شدن محصولات چرمی چیست

محصولات چرم مرغوب، زمانی‌که به درستی از آن مراقبت شود، نباید پوست پوسته شود. در واقع چرم این قابلیت را دارد که تا چندین دهه بدون از دست دادن شکل ظاهری خود قابل استفاده باشد به شرطی که از آن درست نگهداری شود! چرم طبیعی که از پوست حیوانات ساخته شده است، به طور طبیعی نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و باید آن را به همان روشی که یک فرد پوست خود را مرطوب می‌کند، مرطوب کرده و محافظت نمایید. محصولات چرمی ممکن است با مرور زمان دچار پوسته ریزی و به اصلاح پوسته پوسته شدن کنند. چرم‌های طبیعی مرغوب کمتر ممکن است در معرض پوسته پوسته شدن، قرار بگیرند. هنگامی‌که از چرم طبیعی با دقت نگهداری و مراقبت شود، تا سال‌ها بدون بروز مشکلات ظاهری مثل پوسته پوسته شدن می‌توان از آن استفاده کرد. چرم طبیعی از پوست حیوانات تولید می‌شود.  بنابراین احتیاج به نگهداری و حفظ رطوبت دارد. وقتی چرم رطوبت خود را از دست بدهد و یا اینکه در دمای مناسبی قرار نگیرد، شروع به خشک شدن کرده و پس از مدتی نیز پوسته پوسته می‌شود.

چه چیزی باعث پوسته شدن چرم می شود؟

در ادامه قصد داریم تا شما را با تعدادی از عواملی که ممکن است در پوسته پوسته شدن چرم نقش داشته باشند، حتی اگر چرم طبیعی و  با کیفیت باشد، آشنا کنیم. استفاده از محصولات نامناسب برای تمیز کردن چرم می‌تواند باعث کنده شدن قسمتی از رویه چرم و بطور کلی صدمه دیدن چرم شود. محصولات تمیز کننده‌ای که دارای مواد شیمیایی و حلال‌ها هستند از جمله مواردی محسوب می‌شوند که به سلامت چرم صدمه می‌زنند. دستمال‌های مرطوبی که برای تمیز کردن دست و صورت استفاده می‌شوند، حاوی ترکیباتی هستند که اصلا برای تمیز کردن محصولات چرمی توصیه نمی‌شوند. دستمال‌های مرطوب نوزادان نیز از این دست محصولات هستند که نباید برای تمیز کردن محصولات چرمی استفاده شوند. اگر چرم طبیعی ترک بخورد به احتمال زیاد، حلال‌هایی که برای تمیز کردن چرم استفاده می‌شوند علت آن باشد. شاید از مواد شوینده‌ای استفاده می‌کنید که دارای الکل هستند. یک اشتباه رایج در مورد چرم، استفاده از الکل برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن محصولات چرمی است. در حالی‌که الکل، ماده‌ای است که از آن برای ضد عفونی پوست دست و صورت استفاده می‌شود.
البته این را نیز در نظر داشته باشید که اگر محصولی که تهیه می‌کنید از چرم مرغوب و با کیفیت باشد، کمتر ممکن است در مرور زمان ترک بخورد و دچار پوسته ریزی شود. برندهای تولید کننده چرم بی کیفیت گاهی از ضایعات چرم‌های طبیعی استفاده و تکه‌های آن را به تکه‌های چرم مصنوعی یا بی کیفیت می‌چسبانند که همین امر به مرور زمان باعث ایجاد ترک خوردگی و  پوسته شدن چرم می‌شود. این گونه چرم‌ها قابلیت ارتجاعی چرم‌های طبیعی و با کیفیت ندارند. اما به دلیل ارزان‌تر بودن این روش، بسیاری از تولید کننده‌های بی کیفیت چرم اقدام به ترکیب دو نوع چرم طبیعی و چرم‌های بی کیفیت و مصنوعی می‌کنند. یکی دیگر از انتخاب‌های رایج برای لوازم جانبی چرم، چرم مصنوعی است. برخلاف چرم طبیعی، چرم مصنوعی تقریباً فاقد ترکیبات چرمی طبیعی است و کاملاً از مواد مصنوعی مانند پلی اورتان یا پلی وینیل کلراید تشکیل شده است. 

چگونه از چرم مراقبت کنیم

 

چرم طبیعی همانطور که گفته شد، از پوست حیوانات به دست می‌آید. اگر می‌خواهید محصولات چرمی‌تان انعطاف‌پذیری و در عین حال ماندگاری بیشتری را داشته باشند، مثل پوست انسان باید به‌طور مرتب مرطوب و نگهداری شوند. در ادامه به بیان نکاتی می‌پردازیم که باعث جلوگیری از پوسته پوسته شدن چرم خواهند شد:

محصول چرمی خود را همیشه با یک حوله میکروفیبر یا یک برس نرم تمیز کنید.
پس از خیس شدن فوراً چرم را خشک کنید.
تا حد امکان از خیس شدن چرم خودداری کنید.
از یک نرم کننده چرم یا کرم چرم طبیعی برای مرطوب کردن چرم به طور منظم در صورت لزوم استفاده کنید.
هرگز چرم را با ماشین لباسشویی نشویید.
رطوبت محلی که محصولات چرمی را در آن نگهداری می‌کنید باید کنترل شده باشد.
محصولات چرمی نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند.
قبل از اینکه کفش چرمی خود را بچوشید، بند آن را باز نمایید.
محصولات چرمی باید در محل خشک و خنک نگهداری شوند.

خرید  محصولات چرمی از فروشگاه چرم نیکلاس

مجموعه نیکلاس( فروشکاه محصولات چرمی) در سال ۱۳۷۷ تأسیس و از یک کارگاه کوچک، فعالیت خود را آغاز نمود. برند نیکلاس در ایران تاسیس، و با تجربه و تخصص طراحی، دانش دیداری و علم تولید محصولات متناسب با آناتومی بدن انسان تولیدات خود را روانه بازار کرده است. این مجموعه با کسب تجربه نزد اساتید بنام هنر دستی و با تکیه بر علم روز دنیا و طی ۲۵ سال ارتباطات فنی و تجاری با کشور ایتالیا، روش‌های دست‌ساز قدیمی را با فن آوری بین المللی و خط تولید مجهز به تکنولوژی مدرن ایتالیایی ازجمله تجهیزات Cerim و چرم KLC تلفیق و به تولید اهتمام ورزید. در حال حاضر محصولات نیکلاس با همکاری طراحان ایتالیایی و مهندسین ایرانی با کنترل کیفیت بالا مبتنی بر استانداردهای برندهای جهانی تولید می‌شود. نیکلاس افتخار دارد که در حال حاضر محصولات تولیدی خود را با شعب و نمایندگی‌های متعدد در سراسر کشور به مشتریان خود عرضه می‌دارد. امروزه باور مشتریان این است که تولیدات نیکلاس از نظر طراحی، کیفیت و تنوع با برندهای برتر دنیا برابری می کند. نیکلاس همواره سعی بر آن دارد که با استفاده از تمام توان و تجربه خود در امر تولید و ارائه سبک زندگی پاسخگوی تمامی سلایق و مورد پسند مشتریان داخلی و خارجی خود باشد.

 

نتیجه گیری

چرم‌های طبیعی در موارد نادر ممکن است ترک بخورند. اگر چرم دارای کیفیت پایینی باشد، احتمال اینکه این اتفاق رخ دهید، بیشتر خواهد بود. چرم با کیفیت و طبیعی کمتر دچار خشک شدن، ترک خوردن و متعاقبا پوسته پوسته شدن خواهد شد. این خشک شدن و ترک خوردن اغلب زمانی تشدید می‌شود که از انواع نادرست محصولات تمیز کننده و همچنین مرطوب کننده استفاده شود. در بالا ذکر کردیم که هرگز از الکل برای تمیز و ضد عفونی کردن محصولات چرمی خود استفاده نکنید در عوض، بهتر است از مرطوب کننده‌های مخصوص چرم طبیعی برای حفظ رطوبت چرم استفاده شود. در آخر همیشه سعی کنید تا محصولات چرمی خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایید تا از جنس و کیفیت محصول خریداری شده خود اطمینان حاصل نمایید.

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش