چرم ماندگاری از طبیعت

چرم ماندگاری از طبیعت

مقدمه:

خاصیت کشسانی طبیعی هر پوسته به معنای انعطاف پذیری آن است و کشیده شده و به شکل اصلی خود برمی‌گردد. چرم همچنین تمایل طبیعی به دفع مایعات و مقاومت در برابر لک شدن دارد.

همچنین مقاوم در برابر آتش است و حتی در معرض گرمای شدید نیز هیچ دود سمی منتشر نمی‌کند. تقریباً نسبت به تمام منسوجات ساخته شده توسط بشر، چرم بسیار محکم است و از مقاومت بالایی در برابر پارگی و سوراخ شدن برخوردار است.

راحتی موجود در اکثر کالاهای چرمی تا حدودی به دلیل توانایی چرم در ترکیب خواص تنفسی و عایق است. شاید شنیده باشید "چرم در تابستان گرم و در زمستان سرد است".

در حقیقت، چرم به طور مداوم با محیط خود سازگار می‌شود. از آنجا که این یک محصول طبیعی است، چرم "نفس می‌کشد" آزادانه، حفظ سطح راحتی درتمام فصول.

فصل اول:

نیکلاس مجموعه نیکلاس در سال ۱۳۷۷ تأسیس و از یک کارگاه کوچک، فعالیت خود را آغاز نمود.

برند نیکلاس در ایران تاسیس، و با تجربه و تخصص طراحی، دانش دیداری و علم تولید محصولات متناسب با آناتومی بدن انسان تولیدات خود را روانه بازار کرده است.

این مجموعه با کسب تجربه نزد اساتید بنام هنر دستی و با تکیه بر علم روز دنیا و طی ۲۵ سال ارتباطات فنی و تجاری با کشور ایتالیا، روش‌های دست‌ساز قدیمی را با فن آوری بین المللی و خط تولید مجهز به تکنولوژی مدرن ایتالیایی ازجمله تجهیزات Cerim و چرم KLC تلفیق و به تولید اهتمام ورزید.

در حال حاضر محصولات نیکلاس با همکاری طراحان ایتالیایی و مهندسین ایرانی با کنترل کیفیت بالا مبتنی بر استانداردهای برندهای جهانی تولید می‌شود.

نیکلاس افتخار دارد که در حال حاضر محصولات تولیدی خود را با شعب و نمایندگی‌های متعدد در سراسر کشور به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

امروزه باور مشتریان این است که تولیدات نیکلاس از نظر طراحی، کیفیت و تنوع با برندهای برتر دنیا برابری می کند.

نیکلاس همواره سعی بر آن دارد که با استفاده از تمام توان و تجربه خود در امر تولید و ارائه سبک زندگی پاسخگوی تمامی سلایق و مورد پسند مشتریان داخلی و خارجی خود باشد.

زندگی نامه مدیرعامل  مجموعه نیکلاس آقای جعفر آهنین جان

آقای جعفر آهنین جان متولد سال 1356 در شهرستان عجب شیر از توابع استان آذربایجان شرقی، در خانواده ای متوسط دیده به دنیا گشود . پس از گذراندن دوران تحصیل در مقاطع دبستان و راهنمایی، به علت علاقه وافر به تلاش و کار و همچنین کمک به مخارج خانواده، در سال 72 در اوان 16 سالگی و دوران پرهیاهوی بلوغ و نوجوانی، تحصیل را رها و به همراهی یکی از بستگان به تهران عزیمت نمود . ابتدا در یک کارگاه کوچک حدود 12 متری تولید کفش در محله لاله زار مشغول حرفه آموزی نزد دونفر از تولیدکنندگان کفش جناب آقایان حمید اجاق زاده و عباس پناهی آذر گردید.

با توجه به علاقه وافر و انگیزه قوی به فراگیری کار و تلاش بدون وقفه از آغازین ساعت بامداد تا پاسی از شب و استراحت شبانه در محل همان کارگاه، بدون چشم داشت به دریافت حقوق و دستمزد قابل توجه و صرفا در حد خورد و خوراک روزانه، اساتید یادشده با اشتیاق بیشتر نسبت به انتقال تجربیات خود به این نوجوان فعال، اقدام نمودند. پس از گذشت سه ماه و فراگیری اصول اولیه، در کارگاه بزرگتری مشغول کار شده و نزد سایر تولیدکنندگان نیز مهارت‌های عملی را کسب نمودند.

در سال 1377 یکی از دوستان آقای عباس پناهی آذر به نام منوچهر آقامیری پیشنهاد شراکت کاری را با ایشان مطرح که نامبرده ضمن امتناع از این موضوع، آقای آهنین جان که هم اکنون یک جوان 21 ساله و دارای 5 سال سابقه کار جدی و مثمر ثمر بوده را به ایشان معرفی نمود، لیکن به دلیل پایین بودن سن و ترس از شکست توسط جناب آقامیری از پذیرش این موضوع خودداری نمودند که با ذکر دلایل متقن از جمله توانمندی و انگیزه و شوق کار و کوشش این جوان آذری زبان و ضمانت ایشان توسط آقای پناهی آذر، نامبرده نیز پذیرای این موضوع گردید. از سویی با توجه به نداشتن هیچگونه سرمایه اولیه در دستان آقای آهنین جان، نامبرده پس از درخواست مهلت سه روزه جهت ارائه نتیجه، به عجبشیر و نزد خانواده مراجعه و پس از صلاح و مشورت با پدر بزرگوار و دریافت تاییدیه ایشان و همچنین جمع آوری سرمایه لازم به مبلغ حدود سیصد هزار تومان با دریافت وام و فروش طلاهای مادر گرامی، رسما وارد حوزه تولید که آرزوی دوران نوجوانی و روزهای آغازین کار بود، گردید .

در برگ جدید زندگی و کار، پس از تحمل یک سال مشقت فراوان و فشارهای روانی ناشی از تولید و ترس از شکست با توجه به کمبود شدید منابع مالی، دچار بیماریهای استرسی شده به گونه ای که موهای سر ایشان شروع به ریزش شدید نمود. لیکن به دلیل داشتن انگیزه قوی و اهداف والا جهت نیل به مقصود تولید کننده برتر چرم، هیچیک از این موارد و موانع، باعث دلسرد شدن ایشان نگردید و نامبرده با تلاش مضاعف، تمام توان خود را در جهت ارتقاء کیفیت محصولات و جلب رضایت مشتریان به کار بست .

پس از سپری شدن دوسال از آغاز شراکت، به دلایل پیش گفته، ایشان با توکل بر خدا و دعای خیر پدر و مادر، اولین کارگاه تولیدی مستقل خود را افتتاح و با استخدام 5 نفر کارگر، کار تولید کفش‌های چرم زنانه را شروع نمود، لیکن همچنان به دلیل جوان بودن نامبرده، فروشندگان چرم و تولید کنندگان یراق آلات از دادن مواد اولیه به نامبرده به دلیل عدم برگشت پول خود، خودداری که با ضمانتهای صورت گرفته توسط استاد عباس پناهی آذر، به تدریج مواد اولیه تامین و به محصول نهایی تبدیل و با فروش به مشتریان، لذت شیرین کسب درآمد و رزق حلال و تولید محصول باکیفیت ایرانی به ذائقه ایشان نشست.

در پس حلاوت تولید کفشهای چرم، افتتاح فروشگاه عرضه محصولات در کنار کار تولید نیز رقم خورد که به دلایل نداشتن سرمایه مکفی و آگاهی لازم در زمینه فروش، توفیقی حاصل ننمود و ناگزیر به جمع آوری فروشگاه و دل سپردن ایشان به تولید گردید. لیکن برابر اهداف از پیش تعیین شده، این بار ضمن همراه نمودن برادر کوچکتر خود جهت گسترش کار تولید کفش، با شراکت یکی از دوستان وارد تولید انواع زیره‌های کفش نیز گردیدند که پس از چندین سال تلاش در این زمینه، به دلیل عشق و علاقه به مصنوعات چرمی و کسب مهارت لازم در این زمینه و رسیدن به یک هدف واحد، کار تولید زیره کفش را رها و درصدد گسترش بیش از پیش کیفیت و کمیت انواع کیف و کفش مردانه و زنانه شدند که با احداث یک ساختمان 4 طبقه و افزایش نیروی کار ماهر به بیش از 40 نفر، این مهم تا حدود زیادی محقق و مشمول رضایت خاطر فروشندگان محصولات و همچنین خریداران گردید.

با این اندیشه‌های بزرگی که جعفر آهنین جان در سر می‌پروراند، روز به روز نسبت به توسعه کسب و کار و ثبت یک نشانگان تجاری (برند) منحصر به فرد در حوزه تولید مصنوعات چرمی اقدام که با برگزیدن نام تجاری نیکلاس و افتتاح اولین فروشگاه ها در محل باغ سپهسالار و منطقه نازی آباد و سپس پاساژ تمدن واقع در خیابان فردوسی (مرکز چرم ایران)، به آمال و آرزوهای خود جامه عمل پوشاند و با عرضه محصولات چرم بدون واسطه (از تولید به مصرف) به مشتریان و رضایت مصرف‌کنندگان، روز به روز به تعداد مشتریان افزوده شد.

با توجه به دقت نظر و حساسیت خاص جعفر آهنین جان بر طراحی بااصالت و مفهومی کیف و کفش چرم و خروج از حالت سنتی و نیز بلند پروازیهای متفکرانه که در رگ و خون ایشان جریان داشت، نسبت بازدیدهای مستمر از نمایشگاه های کیف و کفش کشورهای مختلف از جمله ترکیه، روسیه و ایتالیا، اقدام و با الگوگرفتن از ایده‌های خلاقانه و جدید جهانی در تولید کفش‌های ایرانی با کیفیت و قابل رقابت با انواع برندهای خارجی و همچنین حمایت از کارگران توانمند و پرتلاش ایرانی، درصدد به روزرسانی مجموعه کارگاهی و ارتقاء جایگاه آن به یک کارخانه بزرگ تولید کیف و کفش و ورود ماشین آلات صنعتی پیشرفته با بهره‌مندی از فن آوری بین المللی و تجهیز خط تولید با تکنولوژی مدرن ایتالیایی از جمله تجهیزات Cerim و electrotecnica و چرم KLC نمود که به یاری خداوند، در سال 97، این قله نیز با همت و تلاش ایشان درنوردیده شد و ظرف مدت کمتر از دوسال، حائز دریافت برترین رتبه و جایگاه در اتحادیه صنف سراجان و کفاشان دست دوز و پوشاک ایران گردید که با برگزاری تمام عیار یک همایش تخصصی کیف و کفش در مردادماه 98 توسط نیکلاس و همچنین دعوت به نمایشگاه‌های تخصصی چرم، این افتخارات تکمیل و برگ زرین دیگری بر دفتر نیکلاس مزید نمود.

هم اکنون نیکلاس با دارا بودن یک کارخانه تولیدی در منطقه کهریزک تهران، یک مجموعه نمایشگاهی و دفتر اداری در قلب کفش ایران، راه اندازی چندین شعبه در کلان شهرهای ایران مثل تهران و مشهد، اعطای چندین نمایندگی فروش در شهرهای ارومیه، کرمانشاه، همدان، تهران و... و همچنین جذب عاملان فروش متعدد در سراسر کشور و توسعه فروش مجازی در سایت خود به آدرس www.nicolasleather.com و سایت‌های معتبر از جمله دیجی کالا و اپلیکیشن اینستاگرام مجموعه به آدرس @nicolasleathergroup، انعقاد قرارداد فروش سازمانی با بسیاری از سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های معتبر و صاحب نام، صادرات محصولات خود به لبنان، استرالیا و روسیه و استفاده از مشاوران مطرح و به نام و مدیران و کارکنان لایق و کارآزموده و بکارگیری حدود 100 نفر پرسنل متخصص بصورت مستقیم و حدود 200 نفر بصورت غیر مستقیم، جایگاه خود در بازار رقابتی محصولات چرم را به دست آورده و توانسته روز به روز با ارتقاء محصولات بر اساس خواسته مشتریان گرامی، به اهداف بلند خود نزدیک و نزدیکتر گردد.

نیکلاس با شعار "حال همه ما خوب است" به دنبال تغییر حال ایرانیان عزیز به بهترین حال ممکن است.

امروزه باور مشتریان نیکلاس بر این است که تولیدات این شرکت از نظر طراحی، کیفیت و تنوع با برندهای برتر دنیا برابری می‌کند.

نیکلاس همواره سعی بر آن دارد که با استفاده از تمام توان و تجربه خود در امر تولید و عرضه انواع محصولات چرمی مانند کیف، کفش، کاپشن، پالتو، کمربند و سایر اکسسوری‌ها، تضمین 7 ماهه محصولات، تعویض 48 ساعته بدون قید و شرط کالاها و... پاسخگوی سلایق مشتریان داخلی و خارجی خود باشد.

مدیر عامل نیکلاس همچنان گذشته، با شور و انگیزه قوی و حال خوب، درصدد توسعه محصولات و تنوع کالاها و گسترش فضای تولید و تاسیس کارخانه جدید در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع و استفاده از ابزارآلات و ماشین‌های صنعتی به روزتر بوده که استمرار و پویایی مفاد معنونه در سال جاری و سال‌های آتی، جزء لاینفک ذاتی نیکلاس می‌باشد.

فصل دوم: تاریخچه چرم

استفاده از چرم به عنوان منبع برای همیشه با توسعه اولین ابزار سنگی، حدود دو میلیون سال پیش، ارتباط دارد.

دو میلیون سال! اجداد ماقبل تاریخ ما، همان انسان‌های اولیه، شروع به تولید ابزارهای ساخته شده از سنگ نزدیک به 2.6 میلیون سال پیش (آغاز عصر حجر) کردند.

ساده اما فوق العاده موثر، این ابزارهای اساسی این افراد را قادر به سوراخ کردن پوست‌های ضخیم‌تر و دسترسی به گوشت می‌کند.

احتمالاً با استفاده از پوست و ساخت اولیه‌ترین نوع چرم در حدود یک میلیون سال پیش.

زمانی که نئواندرتال‌ها هزاران سال بعد به اروپا مدرن مهاجرت کرده بودند، بیشتر شواهد نشان می‌دهد که آن‌ها قبلاً آزمایش روش‌های برنزه کردن مانند نمک زدن و سیگار کشیدن را آغاز کرده بودند.

Homo sapiens ( انسانهای مدرن) حدود دویست هزار سال پیش ظاهر شده و مدتی در کنار نئاندرتالها وجود داشته است، اما نمی‌توانیم مطمئن باشیم که این دانش به اشتراک گذاشته شده است یا اینکه به طور مستقل به آن رسیده‌ایم.

با این حال، ما شروع به توسعه ابزارهای پیشرفته خود کردیم، که ممکن است در استفاده بهتر از کل حیوان و تبدیل پوست به چرم به ما کمک کند.

اگرچه شواهدی از دیگر گونه‌های باستانی بشر وجود دارد که تقریباً در همان زمان وجود دارد، اما معلوم نیست که آیا آن‌ها با انسان مدرن تعامل داشته‌اند یا تکنیک‌های برنزه سازی یا ساخت چرم را برای خودشان توسعه داده‌اند.

تقریباً چهل هزار سال پیش، نئواندرتال‌ها و این انسان‌های اولیه دیگر همه ناپدید شدند.

با تولید چرم و صندلی، تولید و تولید خلاقانه ما به طور ناگهانی و بدون رقابت قانونی برای غذا یا منابع ترک شد.

ادامه مطلب ...

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش