چرا محصولات چرمی پوسته پوسته می‌شوند؟

چرا محصولات چرمی پوسته پوسته می‌شوند؟

در صورت رعایت نکات و احتیاط لازم برای مراقبت از چرم واقعی و مرغوب، چرم طبیعی نباید پوسته پوسته شود. علیرغم آنچه که برچسب روی محصول ممکن است ادعا کند، بسیاری از اقلام چرمی به طور کامل از چرم طبیعی ساخته نشده‌اند. اگر چرم شما در حال پوسته شدن است، ممکن است به دلیل عدم مراقبت و نگه‌داری مناسب یا به دلیل ناخالص بودن محصول چرمی شما باشد. هنگامی که از چرم طبیعی به درستی مراقبت شود، ممکن است چندین دهه دوام بیاورد، به زیبایی پیر شود و ظاهری پتینه مانند ایجاد کند. از آنجایی که چرم طبیعی از پوست حیوانات ساخته شده است، باید از آن مراقبت کرده و مرطوب نگه داشته شود اگر خشک شود، شکاف خورده و پوسته می‌شود. برای هیدراته نگه داشتن چرم، از پاک کننده‌های مناسب استفاده کنید. تقریباً در اکثر مواقع، این ترک‌خوردگی در خود چرم اتفاق نمی‌افتد، معمولا ترک خوردگی و پوسته شدن روی سطح است. استفاده از محلول‌های پاک کننده نامناسب، مانند محلول‌های حاوی حلال‌ها و مواد شیمیایی، ممکن است باعث کنده شدن چرم شود. شاید فکر کنید تمیز کردن با دستمال بچه مناسب باشد اما حتی دستمال‌های مخصوص بچه نیز ممکن است آسیب‌هایی به همراه داشته باشند، زیرا مواد شیمیایی موجود در آن‌ها باعث تحلیل رفتن و ساییدن پوشش رویی چرم می‌شوند، بنابراین برای چرم مناسب نیستند.

دلایل پوسته پوسته شدن چرم چیست؟

ما گهگاه گیج می‌شویم که چرا لوازم جانبی چرمی ما شروع به پوسته شدن می‌کنند که این پوسته شدن ناشی از عوامل مختلفی است. گاهی ممکن است به دلیل مواد شیمیایی پاک کننده‌ای باشد که ما استفاده می‌کنیم یا ممکن است به دلیل کیفیت چرم باشد هر استدلال به طور گسترده در بخش‌های بعدی توضیح داده خواهد شد. محصولات پاک کننده شاید تصور کنید که هر زمان که روی محصولات چرمی‌تان ترک می‌خورد، خود «چرم» است که ترک می‌خورد. اغلب پوسته‌ی روی سطح چرم، به جای خود چرم، نقطه شروع ترک خوردن است. محصولات پاک کننده مانند، کالاهای حاوی الکل و حلال ممکن است مقصر این ترک خوردن‌ها باشد. به عنوان مثال، هنگام تمیز کردن محصولات چرمی خود، از الکل مالشی استفاده می‌کنید در حالی که مالش الکل یک روش موثر برای از بین بردن میکروب ها از پوست ما است، اما برای محصولات چرمی کاملاً مضر است. پس به این فکر کنید که دفعه بعد از پاک کننده‌های غیر الکلی برای تمیز کردن محصولات چرمی خود استفاده کنید.

همانطور که گفتیم چرم خالص از پوست حیوانات تشکیل شده است و باید به طور منظم مرطوب نگهداری شود تا انعطاف پذیر و بادوام باشد. همچنین لازم است به طور منظم آن را تمیز کنید تا از تجمع کثیفی روی پوسته چرم جلوگیری شود. در زیر چند پیشنهاد برای مراقبت از چرم آورده شده است:

  • با استفاده از یک پارچه میکروفیبر یا یک برس ملایم، چرم را تمیز کنید.
  • چرم مرطوب باید در اسرع وقت خشک شود.
  • هنگام خشک کردن چرم از حرارت مصنوعی خودداری کنید. اجازه دهید به طور طبیعی در هوا خشک شود.
  • در صورت امکان، از خیس شدن چرم خودداری کنید.
  • از نرم کننده چرم یا لوسیون چرم طبیعی استفاده کنید تا چرم انعطاف پذیر بماند.
  • چرم را نباید در ماشین لباسشویی شست.
  • برای جلوگیری از پوسته شدن محصولات چرمی خود آن‌ها را در معرض نور مستقیم خورشید و وسایل گرما بخش مثل شوفاژ، بخاری، باد سشوار و... قرار ندهید.
  • نیاز است تا بعد از خیس شدن یا ایجاد لکه بر روی آن، چرم خود را به خوبی و آرامی تمیز کنید.
  • همچنین برای طول عمر بیشتر آن‌ها را در معرض هیچ‌گونه مواد شیمیایی با بوی شدید مانند حشره‌کش‌ها و مواد دفع آفت قرار ندهید.

در صورت مراقبت مناسب، چرم طبیعی به راحتی پوسته پوسته نمی شود و به طرز شگفت انگیزی عمر طولانی خواهد داشت.

آیا فقط محصولات چرمی طبیعی پوسته پوسته می‌شود؟

چرم با کیفیت برتر به راحتی شکسته یا پوسته نمی‌شود. در واقع، برخلاف چرم بی‌کیفیت، با گذشت زمان به زیبایی ماندگار می‌شود. برای به دست آوردن بیشترین ارزش از چرم خود، باید آموزش‌های لازم در رابطه با نگه‌داری و مراقبت از محصولات چرمی خودتان را بدانید. بیشتر برند‌ها از چرم تمام دانه در صنعت تولید محصولات چرمی استفاده می‌کنند. برای اطمینان از طول عمر و استحکام، محصولات چرمی که استفاده می‌کنید باید با استفاده از روش‌های منحصر به فرد و واکس‌های با کیفیت بالا پردازش و نگه‌داری ‌شود.

در صورت مراقبت مناسب، چرم واقعی به راحتی پوسته پوسته نمی‌شود و به طرز شگفت انگیزی سالم می‌ماند. داشتن یک تکه چرم یک امتیاز است. چرم تمام دانه گران است و هزینه زیادی را برای شما فراهم می‌کند. دفعه بعد که یک کالای چرمی را خریداری می‌کنید، کیفیت آن را بررسی کنید. در نهایت، بسیار مهم است که چرم خود را با استفاده از برچسب راهنما یا سوال از فروشندگان محصول مراقبت و نگه‌داری کنید تا مرطوب و انعطاف پذیر باقی بماند. چرم‌های مصنوعی و چرم‌های ترکیبی، با سرعت بیشتری ترک می‌خورند و پوسته پوسته خواهند شد و طول عمر کمی دارند، در حالی که چرم‌ها و مواد با کیفیت بالاتر، طول عمر و استحکام بالایی خواهند داشت.

چرا از واکس‌های چرم استفاده کنیم؟

واکس می‌تواند موجب حفظ نرمی، درخشندگی و رنگ چرم شما شود. بهتر است هر چند ماه یک بار (بستگی به شرایط آب و هوایی و میزان استفاده از آن دارد.) چرم خود را واکس بزنید.

مقاله پیشنهادی انواع واکس مناسب برای محصولات چرمی

واکس‌های مخصوص چرم، نرمی، درخشندی و طول عمر چرم شما را افزایش می‌دهند، بهتر است از آن‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی، یکبار در ماه استفاده کنید و محصولات چرمی خود را واکس بزنید.

بهتر است ابتدا مقداری از واکس را روی قسمتی از محصول چرمی که در دید نیست برای اطمینان کامل از کیفیت واکس یا هر محصول دیگری امتحان کنید.

این نواحی می‌توانند شامل قسمت داخلی یقه در لباس، زیر کیف و… باشند.

بهتر است واکس زدن کفش چرم خود را در هنگام شب و در مکانی در بسته انجام دهید تا واکس بتواند در طول شب جذب شود و چرم نیز از گرد و خاک در امان بماند.

بسیاری از واکس‌ها تنها مختص به یک محصول چرمی خاص مانند کفش، کاپشن، کیف و… ساخته می‌شوند و برای سایر وسایل کاربرد زیادی نخواهند داشت. حتما به کاربرد واکس توجه کنید.

جیر و نبوک روش‌های مراقبت خاص خود را دارند. هرگز از واکس چرم برای محصولات نبوک و جیر استفاده نکنید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از رنگ‌های مختلف واکس، باید از فرچه یا پارچه‌های جداگانه استفاده کنید.

بهتر است رنگ واکس یک درجه روشن‌تر از رنگ محصول چرمی باشد.

بهترین واکس‌ها برای کفش چرمی، از نوع جامد هستند.

نظرات (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.
برترین برندها

ارائه دهنده برترین محصولات چرمی.

ارسال به سراسر ایران

امکان خرید و ارسال سفارشات به سراسر ایران

پرداخت آنلاین

پرداخت از طریق دروازه پرداخت شاپرک

خرید ایمن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

پشتیبانی آنلاین

امکان مشاوره با پشتیبانان در هنگام ثبت سفارش